Terraforming Mars

Pitanja vezana uz društvene igre
Avatar
Gordan
Reactions:
Postovi: 862
Pridružen/a: 22 tra 2011, 15:04
Lokacija: Split
Ima zahvala: 356 puta
 pohvaljen: 713 puta
Kontakt:

Re: Terraforming Mars

Post Postao/la Gordan »

I tako smo u iščekivanju Colonies ekspanzije, sinoć odlučili popravit korporacije koje iz bogatog iskustva smatramo suboptimalnima (od blago do potpune katastrofe).

SPLIT CREW TERRAFORMERS HOUSE RULES:

Corporations

INVENTRIX
- Na postojeću korporaciju se dodaje sljedeća mogućnost:
Once per game may play a card ignoring global parameter requirement.

VALLEY TRUST
- Science tag umjesto earth taga
- Dodatne 3 Prelude karte se ne vuku kao prva akcija, već odmah po izboru korporacije. S tim da se ne izabire 3 od 7, nego 2 od 4 i još 1 od 3.

VITOR:
- Umjesto slijepog fundanja awarda ide sljedeće:
As your first action put your player marker on [8] space for Awards funding. At any time during the game you may (as an action) pay 8M to fund an award.

THORGATE:
- Na postojeću korporaciju se dodaje sljedeća mogućnost:
At the beginning of any production phase you may choose how much available energy is converted to heat, keeping the rest in energy pool.

POINT LUNA:
- Startni resursi:
Start with 3[T] titanium.
- Na postojeću korporaciju se dodaje sljedeće:
As your first action, reveal cards from the deck until you have revealed 2 earth cards. Take those into hand, and discard the rest.

UNMI:
- Ritualno se spaljuje i nikad više ne spominje. :D Al pokušat ćemo je spasit ovako:
- Postojeća akcija za dizanje TR u generaciji u kojoj je barem jednom dignut je BESPLATNA.
- Dodaje se sljedeće:
For each TR you increase during the game, gain 2M.


Starting choices

Prvih 10 karata
Before choosing corporations, each player (in turn order) may shuffle all of his cards into the deck and draw a new starting hand. This can be done only once by each player.


Korporacija
During setup, you may choose to disregards the two drawn corporations and play with Beginner Corporation.
I reče Jahve Drakuli: "Nećeš, razbojniče!" (©WinkDickerson)
slika
Avatar
Papaver
Reactions:
Postovi: 407
Pridružen/a: 02 ruj 2016, 16:46
Lokacija: Zagreb-Pula-Slatina
Ima zahvala: 948 puta
 pohvaljen: 665 puta
Kontakt:

Re: Terraforming Mars

Post Postao/la Papaver »

Nama su Vitor, Valley trust i pogotovo Point Luna među češće odabiranim korporacijama i super prolaze takve kakve jesu. Vitor first action fund mi je super stvar, to nikako ne bih mijenjao. Odmah od početka kreće trka za nagradom, to malo mijenja ritam igre i jačine određenih karata, zato volim igrati kad je Vitor unutra, ne moram ga ja ni imati.

Za Unmi i Inventrix su neki od braće Fryx rekli da su razmišljali samo staviti 1MC cijenu za TR dodatni, odnosno +/- 3 na globalne parametre, možda čak i probamo to. Btw neki dan Inventrix odnijela presudnu pobjedu, to mi je baš bilo drago za vidjeti. A Unmi skoro svaki put u borbi za vrh.

Ovo ostalo sve čini mi se pretjerano, ali Thorgate mi se sviđa što ste napravili. Iako Thorgate dobija na jačini s Colonies zbog Trade akcije.

Sve u svemu, javi dojmove. Mi se u ovako što ne bih još upuštali, nisam nijednu korporaciju još doživio preslabom, sve ovisi o ostalim kartama. Ali vi ste iskusniji pa valjda više znate. :)
Jeste razmišljali o oslabljivanju nekih korporacija?

Inače, mi od tri korporacije biramo, tako nam je manja mogućnost ponavljanja.
slika
Avatar
Gordan
Reactions:
Postovi: 862
Pridružen/a: 22 tra 2011, 15:04
Lokacija: Split
Ima zahvala: 356 puta
 pohvaljen: 713 puta
Kontakt:

Re: Terraforming Mars

Post Postao/la Gordan »

Papaver je napisao/la: 14 stu 2018, 21:53 Nama su Vitor, Valley trust i pogotovo Point Luna među češće odabiranim korporacijama i super prolaze takve kakve jesu.
Point Luna usporedi s nekom od korporacija koje nisam tu spomenuo i na milju je očito da je lošija. Naravno, kad ovisi o tome kakve karte dobijaš, mogu se dogodit ekstremne situacije, ali za korporaciju koja dobiva malo para i ima ability koji ćeš iskoristi možda 10, a možda 2 puta u partiji (za dobit kartu) stvarno ne mogu reć da valja. Titan produkcija je dobra stvar, al nemaš ništa drugo za se uhvatit. I još ti se može dogodit da si divna prva meta za onu kartu koja ti spusti produkcija titana pa je moguć i tableflip. :D Nju sam odmah kod otvaranja kutije uočio kao slabu kariku u još nisam promijenio mišljenje, a i ostali se slažu samnom.
Valley Trust tako tako. Kao što vidiš nju nismo pretjerano boostali, samo pomaknuli izbor tako da možeš planirat na vrijeme. I kad već ide na science karte stvarno joj treba taj science tag.
Vitor first action fund mi je super stvar, to nikako ne bih mijenjao. Odmah od početka kreće trka za nagradom, to malo mijenja ritam igre i jačine određenih karata, zato volim igrati kad je Vitor unutra, ne moram ga ja ni imati.
S ovim si zapravo sve rekao. To je možda zabavan twist u setupu igre, al ne kao dio korporacije. Jasno mi je da je to samo stvar gledišta, al da moja korporacija kao ability ima to da nekom drugom da 5 bodova - e nećeš. Stvar je u tome da smo mi dosta, hm... predatori i jednostavno nam je takvo nešto neprihvatljivo. :) Korporacija je inače skroz dobra. Radije bismo samo ignorirali taj first action, nego igrali s njim.
Za Unmi i Inventrix su neki od braće Fryx rekli da su razmišljali samo staviti 1MC cijenu za TR dodatni, odnosno +/- 3 na globalne parametre, možda čak i probamo to. Btw neki dan Inventrix odnijela presudnu pobjedu, to mi je baš bilo drago za vidjeti. A Unmi skoro svaki put u borbi za vrh.
Inventrix kad gledam, uvijek mislim "pa nije baš toliko loša koliko se čini". I onda kad je netko ipak uzme - da, stvarno je toliko loša. Jebiga, zadnji put kad sam je igrao opet sam ravno 2 puta iskoristio abiity, a od toga je jedan bio samo zato jer sam prvo igrao kartu A pa B (u istom krugu) da mogu reć: "evo koristim korporaciju". :lol:

Šta se UNMI tiče, tu kategorički tvrdim da je dno dna. Dakle imaš korporaciju koja starta s 40M i kao ability ima da, budeš li imao dosta sreće, možeš tijekom partije potrošit 40M za dobit 10 bodova (give or take, ovisno o broju igrača i kako se razvije partija). Ne zanima me koliko je igrača na svijetu voli i tvrdi da s njom pobjeđuje, to je smeće i nema jebene šanse da me netko razuvjeri. :bleh
Sve u svemu, javi dojmove. Mi se u ovako što ne bih još upuštali, nisam nijednu korporaciju još doživio preslabom, sve ovisi o ostalim kartama. Ali vi ste iskusniji pa valjda više znate. :)
A čuj, sve ovisi o kartama, neke korporacije manje, neke više. Isto tako svaka korporacija traži prilagodbu načina igranja. Recimo, sinoć sam igrao Ecoline. Od prvih 10 karata kupio sam jednu. Do kraja sam odigrao ukupno 11 karata, imao na njima ukupno 4 boda. Pobjedio s 15 bodova više od drugoplasiranog (koji je izgradio valjda 10 gradova da se može nakačit na moje šume). Ostali su bili na -19 i -23. Sve iskusni igrači s kojima igram stalno. Par dana ranije sam dobio s preko 30 bodova na kartama i resursima na njima, na mapi ravno 6 bodova od čega 4 dobio zadnjim potezom (inače, pobijedio za 4). Stvar je u tome da neke korporacije jednostavno previše ovise o poklapanju dosta toga, a čak ni onda nisu spektakularno jake.
Eto Point Luna za primjer opet. Prvo, moraš dobivat dosta earth tagova (koje želiš i možeš odigrat). A drugo, čak i da ti se to poklopi, pitanje je šta ćeš dobit na tim kartama koje povlačiš. Istina, uvijek ih možeš prodat za kunu, al u stvarno ekstremnim primjerima, ovo ćeš iskoristit 10ak puta u partiji. Realno, negdje oko 5-6. Produkcija titana s tim baš i nema veze, a kreneš s malo para. Sad je usporedi s onom čing čong building korporacijom. Em dobiješ više para, em imaš najvažniju produkciju i to na 3, em ćeš, htio ne htio, dobit bar 15-ak M tijekom partije jer building tagova ima masu. A sama korporacija te ne gura u nekom posebnom smjeru (jer building karte i nisu neki smjer), nego ti da dosta para pa radi što hoćeš.
Ili ona koja ti daje resurs za svako povećanje produkcije. Ma da sam vukao 10 karata s earth tagom, izabrao bi njih prije nego Lunu. :)
Jeste razmišljali o oslabljivanju nekih korporacija?
Nismo. Samo smo neko vrijeme izbacili one koje smatramo najjačima čisto da se ne ponavljaju previše. To bi bile Tharsis, Saturn Systems, čing čong kako li se već zove, Ecoline (iako ne uvijek jer ga svi osim mene mrze, ne znam zašto), ponekad Phobolog i Minin Guild za kojeg više ne mislimo da je ultra jak, al smo ga prečesto igrali pa bi i njega znali maknit.
A nekidan smo igrali bez korporacija. :D Točnije, Beginner Corp ali s kupovanjem karata.


Samo napomena, mi igramo bez Venus Next jer nam se ne sviđa, moguće je da s tim kartama neka od korporacija postaje jača (iako ne vidim baš neki primjer). Od VN koristimo samo par karata i koporacija koje su neovisne o floaterima, V tagovima i mapi Venere.
Kad dođe Colonies, možda će se stavri mijenjat. Makar, čujem da ima gomila Jovian i space tagova pa će samo Saturn Systems i Phobolog postat još jači.
I reče Jahve Drakuli: "Nećeš, razbojniče!" (©WinkDickerson)
slika
kockica
Reactions:
Postovi: 2524
Pridružen/a: 09 vel 2015, 13:55
Lokacija: Zagreb - Rakovica
Ima zahvala: 2069 puta
 pohvaljen: 1353 puta
Kontakt:

Re: Terraforming Mars

Post Postao/la kockica »

Ne kužim ovu navadu da se igra "popravlja"... Mi još nismo imali potrebe za bilo kakvim kućnim pravilima osim za tri,

a) da se bira između dvije plus jedne venerine ekspanzije ( zbog colonies smo pričali da bila 1+1+1) Izazov i jeste katkad u tome da katkad biraš najmanje lošu korporaciju od ponuđenih )pod loše mislim da nemaju veze sa karticama koje dobijete).
b) da je venerin parametar obavezan
c) da se tharsis republic može zamijeniti za drugu korporaciju jer udvoje nema smisla.
d) da randomiziramo milestonese i awardse

Inače mi je generalno zamisao o mijenjanju pravila obično pervertiranje.

I meni je bezveze da dajem benefite protivniku, i trudim se to potpuno izbjeći ili barem izabrati pravi trenutak. Recimo žena je izabrala saturn systems, a ja u početnoj ruci imam 3 jovian taga. :facepalm

Ali UNMI da je loša korporacija? :facepalm Kod nas bude pobjednička, to što neki ne znaju igrati s njome, druga je stvar. :bleh

Kakvih 40 M za 10 bodova? Valjda 30. Ma da nemaš ništa za postaviti od kartica, utrošiš 14 ili 15 kredita za temperaturu ili Veneru, još plus 3 za dodatni bod i da si samo to napravio u generaciji imaš već plus 2 rejtinga i prihoda za iduću generaciju. Lako uloviš primjerice tarformera.

Inventrix se pak slažem da nije dodovoljno dobar. Imaj taj science tag koji može biti koristan, stvarno ti može pomoći da spustiš neke kartice ne čekajući određene uvjete,, u kombinaciji s onom karticom koja daje isti efekt je baš jaka korporacija, Možeš spustiti kartice čak i ako su max uvjeti ispunjeni, i za ekspanziju Venus next je isto itekako dobar. Možeš uloviti tacticiana, ali... zalud sve to ako ne spustiš kartice koje su međusobno povezane. Nakon otprilike sredine igre korporacija gubi zamah jer je većina uvjeta dosezljiva i bez te korporacije, pa mi se stalno dešavalo da bih bio blizu, i to je to. Biram je jedino ako baš nemam neki izbor na početku.


Jučer smo probali Colonies, ali bili smo kronično umorni pa smo prekinuli nakon pola sata jednostavno nismo mogli pratiti igru, i još je zapravo rano reći ali ekspanzija itekako ima potencijala, mogla bi mi biti bolja od preludea, a već samim time što nikad ne ulaze svi mjeseci u igru, daje na varijacijama.
Avatar
Gordan
Reactions:
Postovi: 862
Pridružen/a: 22 tra 2011, 15:04
Lokacija: Split
Ima zahvala: 356 puta
 pohvaljen: 713 puta
Kontakt:

Re: Terraforming Mars

Post Postao/la Gordan »

kockica je napisao/la: 15 stu 2018, 12:59 Ne kužim ovu navadu da se igra "popravlja"... Mi još nismo imali potrebe za bilo kakvim kućnim pravilima osim za tri,
Šta se tu ima kužit? Ekipa s kojom stalno igram se slaže da su neke korporacije loše i u pravilu ih ne želi igrat (a kad ih odigra - požali). Umjesto da ih samo izbacimo iz igre, pokušavamo ih popravit.
Ali UNMI da je loša korporacija? :facepalm Kod nas bude pobjednička, to što neki ne znaju igrati s njome, druga je stvar. :bleh

Kakvih 40 M za 10 bodova? Valjda 30. Ma da nemaš ništa za postaviti od kartica, utrošiš 14 ili 15 kredita za temperaturu ili Veneru, još plus 3 za dodatni bod i da si samo to napravio u generaciji imaš već plus 2 rejtinga i prihoda za iduću generaciju. Lako uloviš primjerice tarformera.
Da 30, mea culpa. I dalje je smeće.
Ulovit terraformera kad se igra s Prelude? Ne znam s kim ti igraš, ali nama je to gotovo pa nemoguća mislija bilo kome, a s UNMI sasvim sigurno nije ništa više moguća. Jer to šta si gore opisao znači da dižeš TR 2 puta po krugu i ajde možda još jednom po krugu od neke kartice ili još jednog standardnog projekta. Ne znam kad smo zadnji put odigrali partiju da se milestones nisu razgrabili do 4. kruga. Nisam siguran da bi na ovaj način skupio ni benefactora...
Zadnja izmjena: Gordan, dana/u 15 stu 2018, 13:47, ukupno mijenjano 1 put.
I reče Jahve Drakuli: "Nećeš, razbojniče!" (©WinkDickerson)
slika
kockica
Reactions:
Postovi: 2524
Pridružen/a: 09 vel 2015, 13:55
Lokacija: Zagreb - Rakovica
Ima zahvala: 2069 puta
 pohvaljen: 1353 puta
Kontakt:

Re: Terraforming Mars

Post Postao/la kockica »

Ne pričam za Colonies, samo osnovna igra. Colonies mislim da će definitivno unijeti disbalans među korporacije, pogotovo će dodatno pojačati one space korporacije. Earth korporacije bi pak mogle doći na svoje, kao i science.

I još nešto, nemoj zaboraviti da pričamo o različitim broju igrača,. U tri ili više igrača, troje stvarno može ugrabiti po jedan milestone za par krugova, pa je teraformer nedustupan, udvoje je puno teže, pa i nemoguće da jedan igrač to sam napravi.

Nemoj me ljutiti jer ću poslati svoju ženu da te pobijedi.
Avatar
Gordan
Reactions:
Postovi: 862
Pridružen/a: 22 tra 2011, 15:04
Lokacija: Split
Ima zahvala: 356 puta
 pohvaljen: 713 puta
Kontakt:

Re: Terraforming Mars

Post Postao/la Gordan »

Ma ne Colonies, nego Prelude :D Ispravio sam post.

Mi uglavnom igramo u 3 ili 4, udvoje nisam jako dugo igrao. Al čak i tad sumnjam da ćeš uhvatit više od tog jednog.

Gle, svjestan sam da percepcija korporacija ovisi o stilu igre nekog igrača, ali i cijele grupe. Zato i volimo ovu igru jer dopušta toliko puno načina igranja i uvijek mi je zanimljivo dobit vanjski input i vidit kako drugi ljudi igraju. Moguće da neku od ovih korporacija samo nismo znali dobro odigrat. Al za UNMI sam prilično uvjeren da je smeće.
I reče Jahve Drakuli: "Nećeš, razbojniče!" (©WinkDickerson)
slika
kockica
Reactions:
Postovi: 2524
Pridružen/a: 09 vel 2015, 13:55
Lokacija: Zagreb - Rakovica
Ima zahvala: 2069 puta
 pohvaljen: 1353 puta
Kontakt:

Re: Terraforming Mars

Post Postao/la kockica »

Naravno, zato smo i nabili toliki broj stranica na ovoj temi :D
Ovi su korisnici zahvalili autoru kockica za post:
Gordan
Avatar
Gordan
Reactions:
Postovi: 862
Pridružen/a: 22 tra 2011, 15:04
Lokacija: Split
Ima zahvala: 356 puta
 pohvaljen: 713 puta
Kontakt:

Re: Terraforming Mars

Post Postao/la Gordan »

Kad malo promislim, dosta je korporacija o kojima sam s vremenom mijenjao mišljenje. Recimo Tharsis Republic mi je bila meh u početku, a onda je došla jedna igračica i tako nas pomela s njom da sam išao kući pognute glave. Mislim da je imala money production preko 30 i potpuno ovladala mapom. Kasnije sam još više puta vidio Tharsisa na djelu i sad se svi slažemo da je jedna od najboljih.
Hellion smo neko vrijeme smatrali čak i najboljom, sad je u najboljem slučaju prosječna (jako dobra ako ti se od starta poklope produkcije topline. Ecoline je isto varirao na ljestvici. Samo UNMI nitko nikad nije smatrao odličnom. :D
I reče Jahve Drakuli: "Nećeš, razbojniče!" (©WinkDickerson)
slika
kockica
Reactions:
Postovi: 2524
Pridružen/a: 09 vel 2015, 13:55
Lokacija: Zagreb - Rakovica
Ima zahvala: 2069 puta
 pohvaljen: 1353 puta
Kontakt:

Re: Terraforming Mars

Post Postao/la kockica »

Ukratko o colonies.

Za razliku od Venus Next, Colonies smatram uspjelom velikom ekspanzijom. Igramo samo sa Colonies, bez drugih ekspanzija, jer želimo dobro okusiti meso same ekspanzije prije nego uključimo druge ekspanzije. Nismo igrali ni solarnu fazu koja se preporuča.

Nekoliko razmišljanja:
- Venus next nije nimalo potreban da bi se igrala Colonies.
- pobojali smo se da će Colonies biti ekspanzija gdje ćemo ignorirati mjesece, kao što smo znali ignorirati i Veneru prije nego smo uveli kućno pravilo da je venerin globalni parametar obavezan za završetak igre, ali ne, nema šanse da ignorirate produkciju na mjesecima, prevelika je nagrada da je olako prepustite protivniku, i radije ćete žrtvovati neke druge akcije samo da koristite akciju trgovine da poberete vrijedne bonuse prije protivnika.
- mislim da je i dalje preskupo graditi kolonije na mjesecima kao standardnu akciju, pogotovo na početku igre kada morate dobro odvagati troškove, ali rado ću iskoristiti projekte preko kojih ih gradim. No i bez kolonija, akcije trgovine su i dalje itekako relevantne
- igra traje nešto dulje, uglavnom zato što proučavamo još uvijek nove kartice koje su svakako zanimljive i prilikom drafta se mučite sa izborima. No interesantno je da broj generacija otprilike i dalje u istim okvirima kao i sa standardnom igrom.
- s obzirom da je broj pločica mjeseca veći od broja mjeseca koji će se koristiti u igri, tu dobivate veliku varijabilnost sa svakom partijom, pogotovo sa manjim brojem igrača (2-3)
- kao što smo u Venus Next koristili opcionalno pravilo gdje smo birali između tri korporacije (dvije iz bazne igre, jedna od venus next), tako uvodimo pravilo gdje opet biramo između tri korporacije od kojih je jedna od Colonies
- nećemo još uključivati druge ekspanzije, ali dodat ćemo korporaciju iz Venus next koja imaju učinke na floaters.
- sve u svemu zanimljiva je ekspanzija, čak mi se sviđa više od Preludea, ali volio bih proći još dosta partija, a tek uključiti ostale ekspanzije i vidjeti koliko to ima smisla.
Ovi su korisnici zahvalili autoru kockica za post (ukupno 4):
AntomondlakarPapaverGordan
Odgovori

Natrag na “Društvene igre”