Oke, evo sada današnjeg iskustva sa Scythe-om, okovan ličkom zimom, bez žene, djece i drugih remetilačkih faktora, topli čaj i igra može početi.
Automa je odlična! Izabrao sam Rusviet (patim na Olgu

), a za automu sam, po preporuci da za prvi put bude što dalje od moje frakcije, izabrao Saxony. Fora je u tome što sve igram normalno, a potezi autome su dirigirani posebnim kupom kartica na kojoj je naznačeno što sve automa radi u svom potezu kada se izvuče određena kartica, i naravno po redoslijedu odozgora prema dole (kretanje određene jedinice, dobivanje određenog bonusa i eventualno bonus za novačenje koji se odnosi na solo igrače.
Simboli na karticama su jasni, ali malo sam se na početku gubio dok sam pratio koja su uopće dozvoljena kretanja jedinica autome. Malo je neobično jer automa se ne kreće poput ljudskih igrača, već nekim sistemom teleporta i generalno nema ograničenja što se tiče prijelaza preko rijeka i jezera. Srećom, to se vrlo brzo svlada i dok sam isprva koju minuticu razmišljao kako postaviti određenu automa jedinicu, sada to riješavam u par sekundi. Uglavnom, nakon toga se vrlo jednostavno iščitavaju kartice, i automini potezi generalno kratko traju (izuzev borbi što je ipak posebna kategorija).
Iste kartice se koriste i za riješavanje borbi, pa kada ljudski igrač riješi koliko će uložiti snage, onda nova izvučena kartica određuje koliko će automa uložiti snage. Vrlo zeznuto, jer dok u borbi sa ljudskim protivnicima možeš kalkulirati koliko protivnik može uopće uložiti snage i borbenih kartica, automa kartice su po tom pitanju daleko nepredvidljivije. Također istodobno određuju i koliko uopće resursa dobivaš na teritoriju s kojeg si preotjerao automine jedinice.
Automa ima svoju karticu za praćenje statusa na poljima na kojoj se bilježi njen napredak, naime ako automa kartica na sredini ima zvijezdicu (većinom ima), njen žeton na kartici za praćenje statusa se pomiče, a automa postavlja zvjezdice ako, ili dvaput pobijedi u borbi, kao i normalni igrači, ili ako se njen žeton na kartici za praćenje zvjezdica pomakne na polje sa zvjezdicom. Naravno, okidač za kraj igre je i dalje isti, prekida se kada netko postavi 6 zvjezdica.
E sad, ono što mi se svidjelo, nemaš tu sad fore, kao laganini ću raditi nadogradnje, novačenja i sl, jer automa neizdrživo stišće i potpuno mi je drugačiji osjećaj nego sa ljudskim protivnicima.
Prvu partiju me oblijeva znoj i čudim se kako Saxony maršira ko Švabe u Poljsku i postavlja svoje zvjezdice, a ja jedva nešto stignem poduzeti i na kraju glatko izgubim, a onda sam skužio da sam greškom umjesto 1. razine težine, postavio 3.-u, tešku (od njih 4)

Dalje sam nastavio sa najlakšom težinom i onda me krenulo
Osobno mi je 2.-a (normal) razina možda i najpogodnija, dok je 4.-a, premda nisam isprobao već samo proučio, očito za mazohiste, premda tko zna, kada postanem veteran..
Uglavnom jako mi se svidjelo, i ubuduće, čak i kada igram sa manjim brojem igrača, ima da uvodim jednu do dvije autome u igru. Toliko me oduševilo da si idem kupiti dodatni kup automa kartica, premda se može igrati i sa samo jednim kupom.
Prednosti:
- može se podešavati težina igre, ima službeno 4 težine, ali i one se mogu modificirati po volji igrača.
- može se uvoditi i više automa frakcija
- automa frakcije se mogu uvoditi i u igru sa više ljudskih igrača
- varijabilnost igre koja postoji i u osnovnoj igri (kombinacije ploča frakcija i tehnologije) se prenosi i u solo modu (to se odnosi na solo igrača pa svaki put drugačije igrate), a ovdje je dodana i nepredvidivošću automa kartica koje izvlačite.
Mana:
- jako puno prostora
- u odnosu na Mars, malo duže vrijeme pripreme, dok ne izvučeš i pripremiš sve što ti je potrebno.