06.07. sam nažalost imao povratak na posao, no to me nije spriječilo da se po završetku smjene zaputim natrag u Zagorje k Slavici. Po dolasku kući otišli smo direktno za Tkalce i naš omiljeni restoran Preša na večeru. Ovoga puta nas je dočekao naš dobri stari konobar s kojim smo već ostvarili pravi zafrkantski odnos. Kako bi on rekao, čovjek nema koristi od tugovanja i žalošćenja, samo od veselja i radosti.
Slavica je naručila svoje najomiljenije zagorske štrukle s prezlima, dok sam ja uzeo lignje na pariški s krumpir kriškama. Sreća da Slavica uvijek uzima nešto laganije i manje, jer mi je ponovno trebala pomoć s mojom iznimno bogatom i zasitnom porcijom.
Lignje na pariški i štrukli s prezlima
Nakon večere prošetali smo se po prelijepoj Krapini diveći se raznim baroknim građevinama koje su doživjele novo osvježenje nakon obnove. Tijekom šetnje zamišljali smo kao i uvijek kako bi bilo živjeti i raditi u Krapini.
Oldtimer i Krapina
Most preko Krapinčice sa Sv. Ivanom Nepomukom
10.07. sam ponovno bio slobodan pa je dan bio kao stvoren za odlazak u toplice. Ovoga puta smo se za promjenu odlučili za prvi ovogodišnji posjet Aqua Vive u Krapinskim toplicama, i gotovo da smo požalili jer su im cijene ponovno porasle u odnosu na prijašnju godinu. Zapravo od početka naših ljetnih godišnjih provoda u Zagorju, svake godine bi cijena porasla za 10-15 kn. Prije 5 godina kad smo ih prvi put posjetili cijena cjelodnevnog boravka je iznosila 70 kn, pretprošle godine je bilo 85 kn, prošle godine 95 kn. Rekli smo si tada da će iduće godine 100% zaokružiti na okruglih 100 kn. Međutim nadmašili su nam sva očekivanja, jer je ove godine cijena iznosila 110 kn. I sve bi to bilo u redu da posjetitelj ima prilike za vidjeti nove atrakcije, međutim sve je potpuno isto kao i pred 5 ili i više godina. Sad bi netko mogao reći pa to je normalno, cijene posvuda rastu pa zašto bi i toplice bile pošteđene toga. No nismo zamijetili unatrag 3 godine da su cijene rasle u Tuhelju, ili u termama Jezerčica. Tako da očito je moguće godinama zadržati iste cijene. Što nam je iznimno žao jer su Aqua Vive zaista prekrasno uređene, a kako nisu toliko razvikane poput puno popularnijeg Tuhelja, ili cijenom puno privlačnijih termi Jezerčica, zbog toga je i slabija posjećenost pa je ozračje više opuštenije i mirnije. Glazba koju puštaju preko razglasa je također puno laganijeg intenziteta i blažih tonova, za razliku od Tuhelja gdje se pušta pretežno brza techno glazba. Hrana u restoranu je isto nažalost iz godine u godinu sve skuplja, a porcije sve manje i skromnije. Umjesto nekog od finih specijalitete bili smo primorani naručiti pizze, calzone za Slavicu i s tunom za mene. Nije da ima nešto loše u pizzi, i daleko od toga da nije bilo ukusno, no pizzu ionako imamo prilike jesti kroz cijelu godinu u Zagrebu. Pa i usprkos razočaranjima s cijenama lijepo smo se proveli i uživali u danu.
Aqua Vive
13.07. smo planirali ići na Strahinjčicu po nekoj laganoj stazici. Nažalost navigacija nas je usmjeravala po kojekakvim neprimamljivim uskim cesticama, tako da smo na kraju odustali. Umjesto toga parkirali smo se na jednom malo većem ugibalištu kraj ceste, i po naočigled lijepoj stazici u blizini, kroz debelu hladovinu zaputili u šumu. Kada mi naumimo da ćemo šetati i planinariti, tako nam svega tako će i biti. Nažalost tvrdoglavost se ne isplati uvijek, a ni svi putevi ne moraju uvijek voditi do neke smislene destinacije. Kako smo se imali prilike i sami uvjeriti kada je put naglo završio u sve gušćoj šumi i šikari. Ne vidjevši drugog izlaza vratili smo se istim putem kojim smo došli natrag sve do auta.
Slijedio je standardni ručak u restoranu Preša. Prijašnjih godina smo isprobali sve juhe osim jedne, one sa zagorskim štruklima (23 kn). Pomalo neobična kombinacija za juhu, no rekli smo si da moramo isprobati prije nego što sudimo. I moramo reći nakon što smo kušali, oboje smo došli do istog zaključka kako je to jedna od najboljih juha koje smo isprobali. Pritom ne mislim samo u restoranu Preša, već općenito. Da i ne govorim da smo se od svega jedne porcije juhe oboje gotovo pošteno najeli. Srećom pa smo uzeli jednu porciju punjenog purećeg filea (60 kn) i pomfrit (15 kn). Što se tiče restorana Preša morate uvijek imati na umu da su njihove porcije zapravo predviđene za dvoje ljudi.
Zagorska juha sa štruklima
Slavičin pogled: "Tko će uspjeti to sve pojesti?"
Kao i prošli put nakon kratkog predaha preostalo vrijeme smo proveli u šetnji Krapinom sve dok nije pala noć. Ovom prilikom smo imali čast upoznati jednog iznimno maznog sivog mačka u jednom od malih prolaza između ulica. Maštovito smo ga nazvali Sivko. Na prvu je djelovao mrko i nezainteresirano za ljude, no kada se Slavičina ruka našla na njegovoj glavi sve možebitne brane su pale.
Nema do maze za sklapanje novih prijateljstva
Nakon Tuhelja i Aqua Vive, 14.07. je na red došao i posjet termama Jezerčica. Riječ je o najjeftinijim toplicama od svih navedenih, s cijenom cjelodnevnog ulaza od 80 kn za odraslu osobu. I dok je Tuhelj više za partijanere, Jezerčica je više predviđena za obitelji. Svi tobogani su puno manjih veličina te kao takvi primjereni najviše manjoj djeci, a tu su i trampolini i dvorac na napuhavanje. Velika prostrana livada omogućuje razne sportske aktivnosti, ponajviše nogomet i badminton. A za one kojima je više do odmaranja tu je obilje lijepe hladovine ispod drveća. Posjete u tjednu su više preferabilna opcija s obzirom na to da preko vikenda znaju biti poprilične gužve, pa zna biti problema pronaći parkirno mjesto.
Terme Jezerčica
Po smještaju prvi plan nam je bilo lijepo se isplivati na unutarnjem olimpijskom bazenu. Nakon toga je slijedilo igranje na livadi u hladu. Da da, ponovno se igrao Innovation, ali ovoga puta uza Echoes of The Past se uključila i Figures In The Sand ekspanzija. Eh to sigurno niste očekivali. I dok bazna igra uključuje većinu značajnih inovacija, Echoes of The Past minorne inovacije poput četkice za zube, samostrijel, itd. , Figures In The Sand donosi poznate povijesne ličnosti. Neke od njih su nam bile dobro poznate, za druge pak nikad nismo čuli.
Originalnog Innovationa smo se dotakli još u epizodi
#30: Naše igraće vjenčanje i dogodovštine na medenom mjesec, stoga vas nećemo ponovno zamarati detaljima oko igre, već ćemo se samo pozabaviti ekspanzijama.
Echoes of The Past
Echoes of The Past donosi potpuno novi set od 105 igraćih karata čime se njihov broj udvostručuje. Pa tako sad osim karata iz bazne igre koje se preraspodjele po desetak špilova ovisno o dobu kojem pripadaju, isto se učini i za karte iz ekspanzije. Radi lakšeg raspoznavanja ove karte će imati plavu pozadinu, za razliku od smeđe iz bazne igre.
Priprema je također nešto malo drukčija. Umjesto dvije bazne karte iz I doba, sada igrači započinju igru s jednom baznom inačicom I doba i jednom iz ekspanzije.
Prilikom povlačenja karata ako se u ruci posjeduju samo karte iz bazne igre (smeđe), onda se kod akcija i aktiviranja dogmi prva iduća karta povlači iz ekspanzije (plava). Međutim ako se u ruci posjeduje barem i jedna plava karta, sve ostale se povlače iz bazne igre. Ako se špil određenog doba iz bazne igre isprazni, usprkos tome što postoji špil istog doba i iz ekspanzije, svejedno će se iduća plava karta povući iz špila koji odgovara dobu za koji postoji bazni špil.
Ekspanzija također donosi i novih 5 zanimljivih postignuća, no jednako tako nešto i produljuje igru, jer sada je potrebno skupiti jedno više postignuće za pobjedu. Pa tako ako se igra samo s baznom igrom u 2 igrača je bilo potrebno ostvariti 6 postignuća za pobjedu, no s ekspanzijom je to sad povećano na 7; u 3 igrača je bilo potrebno ostvariti 5 postignuća a s ekspanzijom 6, itd.
Primjer eho karte
Nove zanimljive mehanike:
Eho (echo) - mnoge karte iz ekspanzije umjesto određenih ikona sadrže polja s tekstom, a koje predstavljaju određene zastarjele tehnologije i ideje koje je ponovno moguće aktivirati eho efektom. Prilikom poduzimanja dogma akcije najgornje karte jednog kupa, prvo se poduzmu akcije svih otkrivenih eho efekata počevši od onih sa samog kraja, te tek na kraju dogme glavne karte na vrhu. Što znači da iako ste zakinuti za jedan potencijalni simbol na karti, potencijalno više otkrivenih karata s eho efektima mogu određene dogma akcije učiniti poprilično moćnim. Svi eho efekti se poput i dogmi dijele ako suparnici imaju jednak broj ikona boje koja je aktivirana.
Predskazanje (foreshadow) - omogućuje predviđanje budućih inovacija. Dogma akcije određenih spuštenih karata iz ekspanzije omogućivat će da se povuku karte iz određenog doba i polože licem prema dolje ispod gornje strane igrače pločice. Sve ovdje smještene karte smije pogledati samo njihov vlasnik. Posjedovanje karata u predskazanju omogućuje planiranje određenih taktika u bližoj budućnosti. U trenutku kada aktivni igrač na svojem potezu spusti ispred sebe novu kartu (poduzme meld akciju), može promovirati jednu kartu iz predskazanja koja odgovara dobu ili je niže vrijednosti od spuštene karte. U prijevodu to znači da se može uza spuštenu kartu još dodatno spustiti i iz predskazanja jedna karta. Dodatan bonus je što se automatski aktivira dogma efekt spuštene karte iz predskazanja, što podrazumijeva i aktivaciju mogućih eho efekata.
Bonus - umjesto ikone ili eho efekta, odsada se na nekim kartama iz ekspanzije mogu naći i bonusi u obliku određenih brojki. Jedan najveći otkriveni broj na svim položenim kartama predstavlja dodatne bodove u navedenoj vrijednosti. Svi ostali otkriveni brojevi manje ili jednake vrijednosti donose po svega jedan dodatan bod.
Figures in The Sand
Figures in The Sand je druga po redu ekspanzija i donosi još jedan dodatan set od 105 karata, jasno razlikovani od drugih karata jer dolaze u zelenoj boji. Kao što smo već rekli ova ekspanzija se sastoji od karata povijesnih ličnosti, te kao takve imaju svoje specifičnosti u odnosu na baznu igru i Echoes Of The Past ekspanziju. Za razliku od dogma efekata one dolaze s karma efektom, a koje ne aktivira niti jedna pojedina akcija već je njihova specifičnost kontinuirano aktivna dokle god je karta otkrivena. Osim ako određena ličnost to specifično ne dopušta, moguće je imati otkriveno svega jednu povijesnu ličnost. U trenutku kada se nova položi na stol, ona prijašnja se mora prebaciti u bodove. Ličnosti također mogu imati posebne akcije inspiracije, a čiji efekti se za razliku od dogme ne dijele s ostalim igračima. Kao dodatnu pogodnost ova akcija omogućuje da se vuče jedna karta.
No kako se uopće dolazi do novih karata ličnosti. U baznoj igri i Echoes of The Past ekspanziji, kad god bi ostali igrači pratili nečiju dogma akciju, njezin vlasnik bi na kraju za nagradu vukao jednu kartu. U Figures in The Sand je to zamijenjeno da se za nagradu može povući ličnost iz aktualnog doba (naznačeno najvećom vrijednosnom kartom koja je spuštena ispred igrača). Također kad jedan od igrača prigrabi standardno postignuće, svi ostali igrači za utjehu mogu povući ličnost iz vlastitog aktualnog doba.
Primjer karte ličnosti
Dekret - ekspanzija dolazi s 5 novih postignuća tzv. dekreta, po jedna za svaki tip karti. No za razliku od standardnih i specijalnih postignuća, dekreti nisu sigurni jedanput kada ih se prisvoji, to jest drugi igrači ih mogu oduzeti kada također zadovolje njihove uvjete. Kako bi se prisvojio jedan od ovih postignuća pomoću akcije dekreta, potrebno je imati u ruci karte ličnosti iz barem tri različita doba. Potom se te tri karte ličnosti, kao i sve ostale karte u ruci, udalje iz igre. Pazite razliku, ne odbace i prerazmjeste u vlastite špilove, već doslovno izbace iz daljnje igre u toj dotičnoj partiji. Nakon toga se odabere jedan od dekreta u jednoj od boja ličnosti koje su se udaljile iz igre. Osim slobodnih dekreta koji se uzme i postavi među svoja postignuća, može se sabotirati suparnika tako da se njegov oduzme i vrati među raspoložive. Ako se odabere jedan od slobodnih dekreta aktivirat će se njegov specijalni moćni efekt. Svaki od pet različitih dekreta nudi svoju moćnu specifičnost. Igrači mogu radi efekta aktivirati i dekrete koje već i posjeduju.
Priprema je identična kao i u baznoj igri i Echoes of The Past ekspanziji, uz dodatak što sada treba po dobima preraspodijeliti i karte iz Figure in The Sand u 10 zasebnih špilova.
S uključivanjem i Figures in The Sand ekspanzije broj postignuća potrebnih za pobjedu se povećava još za 1. Pa tako je i s uključenom Echoes of The Past i Figures in The Sand sada za pobjedu u 2 igrača potrebno ostvariti 8 postignuća, u 3 igrača 7 i u 4 igrača 6 itd. Ako i sami već niste primijetili obrazac, za svaku dodanu ekspanziju potrebno je ostvariti +1 postignuće za pobjedu.
_______________________________________________________________________________________________________________________________
Sada kada smo nešto detaljnije razjasnili kako ekspanzije funkcioniraju, možemo se posvetiti samim partijama. Odigrali smo ih dvije, obje iznimno napete i prepune obrata. Prvu sam na knap pobijedio prvi ostvarivši 8 postignuća naspram Slavičinih 7. Drugu partiju je u jednako napetoj završnici pobijedila Slavica, i to pomoću karte ličnosti Caresse Crosby, a koja između ostalog kaže da tko god i svoj peti tip karata ima dislocirane ulijevo pobjeđuje igru. No tko je uopće Caresse Crosby pitate se. Pa riječ je o dobitnici patenta za prvi moderni grudnjak.
Nakon svog silnog mozganja bili smo spremni za najdraži dio dana - ručak. Cijelom iskustvu smo se najviše veselili zbog odličnog prošlogodišnjeg iskustva. Naime tko god je čitao i sjeća se, prilikom prošlogodišnjeg posjeta termama Jezerčica ostali smo najviše oduševljeni restoranom s bogatom ponudom domaćih specijaliteta, kao i brojnih drugih iz raznih stranih kuhinja. Zavisi što se naruči cijene jesu trunčicu više, ali su porcije obilate a servirana hrana djeluje kao da je stigla iz nekog priznatijeg francuskog restorana. Ovoga puta je Slavica naručila zelene rezance s piletinom u umaku od špinata, dok je moj odabir bio rižoto od gljiva s puretinom. Sa slasnim zadovoljstvom smo dio porcija i podijelili među sobom. Zašto da se čovjek ograničava samo na jedan fini okus.
Zašto ne miješati
Po završetku povukli smo se punih trbuha na predah na ležaljkama u dubokoj hladovini. Preostalo vrijeme smo proveli u velikom vanjskom bazenu što lagano plivajući, što lagano obješeni za rubove bazena uživajući u ugođaju.
15.07. smo imali ponavljanje iskustva Tuhelja. Osim uobičajenog uživanja nije bilo značajnih zanimljivosti.
16.07. smo odlučili za promjenu odmoriti kod kuće, jer ipak je ponekad potreban i odmor od odmora.
Kada smo ogladnjeli plan nam je bio uobičajeni ručak u Preši, no kada smo stigli bilo je toliko prepuno da nije bilo mjesta niti za parkiranje. Ipak se radilo o jednoj uobičajenoj suboti. Kako smo se ipak malo razmazili finom hranom po restoranima, uobičajena pizza u Krapini nije dolazila u obzir. Bez obzira na to što smo dotad već bili poprilično gladni. Umjesto toga smo napravili idući logičan korak. Odvezli smo se do tridesetak kilometara udaljenog Oroslavja i restorana Bibi.
Možete pretpostaviti koliko smo bili ludi kada smo stigli, samo kako bi zatekli zakračunata vrata i natpis da ne rade. Sama sreća da se gotovo odmah pokraj nalazi i restoran Zagi. U prvi mah smo pomislili da je i Zagi zatvoren, međutim radilo se o tome da jednostavno nije bilo ljudi. Zanimljivi kontrast s obzirom na neke druge restorane. Tim više što je Zagi zaista pristojan prostor s jednako tako odličnom hranom, no vjerojatno nije toliko razvikan kao neki drugi.
Slavica je naručila svoje uobičajene kuhane zagorske štrukle s prezlima, a ja pureći odrezak u umaku od gljiva s pole krumpirom. Porcije su mogle biti malo bogatije, ali je hrana zato bila izvrsna.
To je pogled koji govori napokon hrana
Zanimljivost je što izgleda da restoran od osoblja zapošljava same body buildere, jer konobar koji nas je posluživao, kao i drugi koje smo vidjeli, su zaista impozantne gromade od ljudi. Da tu zađe netko od ekipe iz Alan Forda, pošteno se najede i zatim konstatira da nema novca za platiti, mislim da bi se jako loše proveo.
Nakon finog objeda napravili smo kratku šetnjicu po prekrasnom Oroslavju, pogotovo kroz park Vraniczany i park obitelji Prpić s dvorcem Donje Oroslavje.
Po povratku kući imali smo dovoljno snage da se podružimo s Bongom i odigramo dvije partije Innovationa s Echoes of The Past i Figures in The Sand ekspanzijama. Iznenađujuće ovoga puta nije bio Slavičin dan, jer sam u obje partije ja slavio pobjedu.
Nemaš šanse čovječe
Idućih par dana sam radio, ali sam svejedno putovao iz Zagorja za Zagreb, osim smjena kada sam iz popodnevne išao na jutarnju smjenu. Kada bih se vraćao s posla obavezno bi išli u Prešu na večeru. Jedan od tih dana je bio i 20.07. kada sam osim Slavice ovoga puta i ja naručio zapečene zagorske štrukle.
Poslije bi obavezno išli u šetnje Krapinom gdje bismo ostajali oduševljeni svakojakim malim zbivanjima. Jedan od takvih događaja je bilo i tzv. "čitkanje srijedom", radionica origamija i noćno čitanje priča na otvorenom za djecu od 5 do 15 godina, u organizaciji gradske knjižnice Krapina. Kako je upravo jedan od tih dana bila i srijeda, i bilo je odgovarajuće vrijeme održavanja radionice, prošetali smo da usput bacimo pogled. I moramo reći koliko je bio oduševljavajući prizor vidjeti s koliko žara se pisana riječ prenosi na mlade generacije, koje su nažalost postale previše robovi tehnologija.
S lijepim osjećajima nade u bolje sutra, došetali smo uz rijeku Krapinčicu preko mosta do našeg prijatelja mačka Sivka. Zaboravili smo mu donijeti nešto ukusne mačje hrane da si omasti brkove, ali bez obzira na to djelovao je sretnim što nas vidi. Barem je dobio poštenu porciju maze od Slavice.
Jedan od brojnih prijelaza preko rijeke Krapinčice
23.07. me s povratka s posla Slavica iznenadila svojom domaćom kuhinjom, a 24.07. smo ponovno bili u posjetu Tuhelju. Uza standardno uživanje sve do zatvaranja smo uspjeli zaigrati i dvije partije Innovationa s Echoes of The Past i Figures in The Sand ekspanzijama. Nastavio se Slavičin loši niz jer sam ponovno pobijedio u obje partije. U jednoj uvjerljivo s 8 postignuća naprama 2, a druga je bila s napetih 8 naprama 7. Za skromniji ručak smo ovoga puta podijelili jednu veliku vegetarijansku pizzu.
27.07. smo zato ponovno imali gozbu u restoranu Preša. Ovoga puta smo za predjelo odabrali zagorsku juhu s gljivama (28.00 kuna), a za glavno jelo porciju lignja na pariški (42.00 kuna) i pomfrit (15.00 kuna). Pred večer je uslijedila klasična dionica šetnje po Krapini.
Tiny Epic Zombies
Naslovnica
29.07. sam se vratio s posla uz pratnju nevremena, tako da smo se zakračunali u sigurnosti kuće. Crni oblaci zbog kojih se vani sve smračilo kao da je noć, a bilo je tek 17h, silovit pljusak nošen snažnim vjetrom, ozračje kao stvoreno za neku horor igru. I tako se napokon pružila prilika da zaigramo
Tiny Epic Zombies: Deluxe Edition u izdanju
Gamelyn Games. Igru sam nanašao uokolo još od morskih dogodovština, te iako je bilo pokušaja, prelijepo sunčano ozračje na plaži jednostavno nije pružalo pravu atmosferu za uživjeti se u igru. Tiny Epic je već postao iznimno popularni brand poznat po iznimno malim pakiranjima iznenađujuće bogatog sadržaja. Ideja je zaista genijalna, jer sada neke puno veće rođake možete sažmeti u puno manje pakiranje i bez problema nositi sa sobom na putovanja i izlete. Postoji cijeli niz igara iz ovog segmenta, od strateških do fantastičnih avantura, borbi robota, vođenje parka dinosaura, vestern okršaja. Ukratko ponuda se poprilično razgranala pa će se svatko pronaći u nekoj inačici.
Premisa
Kao velikom ljubitelju Romerovih filmova i generalno horor filmova o živim mrtvacima, nekako mi je za oko zapeo upravo spomenuti. A kao i u svakom filmu ove tematike premisa je već dobro poznata. Svijet je poharala zombie apokalipsa i nekolicina preživjelih iz svih sfera života je našlo utočište u Echo Ridge trgovačkom centru. Svega na šačici preživjelih je sav teret svijeta da ispune tri misije prije nego što živi mrtvaci preplave i trgovački centar. Osim ako netko ne igra u ulozi zombie igrača, onda je njegov cilj da na svaki mogući način osujeti preživjele u njihovom naumu. Za bolje uživljavanje definitivno preporučano gledanje Romerovog klasika
Dawn of the Dead (1978.), mada niti novija obrada iz 2004. godine nije loša
Dawn of the Dead.
Igra nudi ne jednu, ne dvije, ne tri, već čak pet različitih modula prema kojima možete zaigrati.
1. Kooperativno protiv zombija (3-5 igrača) - tim preživjelih ovdje igra protiv jednog igrača koji upravlja sa zombijima
2. Kooperativno (2-4 igrača) - tim preživjelih koji igra protiv igraćeg A.I.-ja koji upravlja igrom i zombijima.
3. Kompetitivno protiv zombija (3-5 igrača) - svaki igrač igra za sebe protiv igrača koji upravlja zombijima.
4. Kompetitivno (2-4 igrača) - svaki igrač igra za sebe protiv igraćeg A.I.-ja koji upravlja s igrom i zombijima.
5. Solo (1 igrač) - usamljeni preživjeli igra protiv igraćeg A.I.-ja
Za početak ćemo se s pravilima bazirati na kooperativnu inačicu protiv zombi igrača, a na kraju dotaknuti i kako funkcioniraju ostali moduli.
Komponente
Kako biste dobili točnu predodžbu koliko toga stane u kutiju dimenzija 18.0 x 11.9 x 3.8 cm, slijedi popis svih komponenti.
• 14 karata igraćih likova
• 9 obostranih karata sekcija trgovačkog centra
• 32 karte pretrage
• 9 obostranih karata misija (s jedne strane je kooperativna a s druge kompetitivna inačica)
• 4 specijalnih meeplića s utorima za držanje predmeta
• 12 predmeta (oružje i oruđe koje se može zakvačiti za specijalne meepliće)
• 4 oznake ozljede u obliku +
• 4 oznake streljiva u obliku metka
• 18 zombie meeplića
• 4 oznake preživjelih
• 1 oznaka barikade
• 2 vozila (policijski auto i motor)
• 1 specijalna D6 kocka za fizičke borbe
• 12 oznaka misija te 3 oznake zombie horde
• 4 oznake prostorije te 29 specijalne oznake misija
Deluks izdanje igre također donosi dodatno 5 karata pretrage, 4 karte likova, 2 predmeta, te meeplić službenog psa.
Karte pretrage su standardnog formata 63,5 x 88 dok su karte likova, misija i sekcija trgovačkog centra formata 88 x 125.
Komponente
Priprema
1. Karte se preraspodjele ovisno o svom tipu. Postoje karte za podizanje (pickup), karte događaja (event), karte oružja (weapon) i karte naprtnjače (backpack).
2. Uzmu se sve karte podizanja i događaja te se zajedno promiješaju tvoreći špil A.
3. Jednako tako se uzmu sve karte oružja i naprtnjače te zajedno promiješaju. Potom se bez gledanja povuče 12 karata tvoreći špil B. Ostatak karata se još jedanput dobro promiješa te on tvori špil C, koji se polaže pokraj karti misija.
4. Špil A i B se potom zajedno pomiješaju tvoreći špil pretrage (24 karte).
5. Karte trgovina od koji se sastavlja igraća mapa se nasumično postavljaju uokolo središnje karte dvorišne prostorije. Prilikom postavljanja 4 karte se postavljaju okomito na središnju kartu, a ostalih 4 vodoravno između okomitih. Po jedan zombi se postavlja u svaku od 8 trgovina u 1 prostoriju ulaza. Dvije oznake zaliha se postavljaju u pripadajuće trgovine, dok se dvije oznake zamke postavljaju u Amp’s Electronics /T.E. Toys.
6. Na središnjoj dvorišnoj karti oznaka barikade se postavlja na traci na poziciju 2, a u samo središte lokacije se postavljaju dvije oznake preživjelih.
7. Igrači se međusobno dogovaraju tko će biti zombi igrač. Jednom odabran uzima karte likova, dobro ih promiješa te povlači tri karte. Od tri izvučene odabire jednu sa svoje stražnje zombi strane. Ovo je njegov početni zombi heroj. Na njegovu prvu razinu postavlja zelenu oznaku horde.
8. Nakon toga svi drugi igrači koji igraju s ljudima dobivaju tri karte likova od čega jednog izabiru s kojim će započeti igru. Potom uzimaju meeplića u željenoj boji i postavljaju ga u samo središnje dvorišne lokacije. Na karti odabranog lika na gornju traku polažu oznaku ozljede (+) na skroz lijevu stranu, dok oznaku streljiva (metak) postavljaju na skroz desnu stranu.
9. Promiješaju se karte misija te se nasumično izvuku tri. Valja ih okrenuti na pripadajuću stranu ovisno o modulu igre koji se igra (kooperativni ili kompetitivni). Potom valja slijediti daljnji tijek pripreme kako je naveden na specifičnim kartama misija.
10. Zombi igrač povlači 8 karata s vrha špila pretrage te nakon detaljne inspekcije po jednu kartu polaže ispred svakog ljudskog igrača licem prema dolje. Ostali igrači neće smjeti pogledati ovu kartu sve do određenog trenutka igre.
11. Igrač koji je posljednji posjetio trgovački centar kreće prvi.
Priprema
Likovi
Karte likova se sastoje od nekoliko bitnih komponenti. S gornje strane se nalazi traka na kojoj se prati razina zadobivenih ozljeda u odnosu na razinu streljiva koja se posjeduje. Prilikom zadobivanja ozljeda oznaka u obliku + se pomiče s lijeva na desno. Prilikom liječenja oznaka se jednako tako vraća natrag u lijevu stranu. Za korištenje vatrenog oružja koristi se streljivo, te prilikom korištenja takvog oružja oznaka u obliku metka se pomiče s desne strane ulijevo. Kod obnavljanje zaliha streljiva se oznaka vraća natrag udesno.
Ako se ove dvije oznake ikad nađu na istoj poziciji na traci, ili se njihove putanje prijeđu, tada je taj lik živ proždrijet od strane živih mrtvaca. Igrač automatski odbacuje sve prikupljene karte i predmete koje je posjedovao, te ih s otkrivenom stranom postavi pored trgovine gdje je nesretno skončao. U slučaju da se to dogodilo u dvorištu u samom centru igraće mape, tada se odbačene karte postavljaju u bilo koju trgovinu. Potom se ukloni jedan od dostupnih oznaka preživjelih iz dvorišne prostorije, te igrač odabire novog lika za igru i polaže svojeg meeplića u početnu prostoriju dvorišta. Naravno da se igračeva životna snaga i razina streljiva obnavljaju na svoje početne razine. Ako više nema raspoloživih oznaka preživjelih tada igrači gube igru. Oznake preživjelih dakle predstavljaju oblik ponovnih pokušaja, a tematski gledano riječ je o dotad neaktivnim članovima zajednice koji su uslijed rastuće prijetnje ipak odlučili uzeti stvari u svoje ruke. Karta eliminiranog lika se daje zombi igraču, te on preokreće kartu na suprotnu stranu s prikazom zombi transformacije dotičnog lika. Za kraj se polaže zelena oznaka zombi horde na poziciju 1 na traci sposobnosti dotičnog zombi heroja. Ubuduće će zombi igrač moći koristiti njegove specijalne sposobno, te čak i napredovati na traci ka još moćnijim sposobnostima. Nikad nije moguće imati više od tri zombi karte u igri.
U samoj sredini igraćih karata likova u njihovoj ljudskoj formi, nalazi se tekst s navedenim specijalnim osobnostima. Lijevo od toga je ilustracija lika, na desnoj strani je pozicija za držanje manjih predmeta koji se mogu smjestiti u naprtnjaču, a s donje strane karte su pozicije za držanje vatrenog i hladnog oružja. Na početku igre svatko započinje igru s uobičajenim nožem i pištoljem, no kroz igru se može doći do raznoraznih zanimljivih oružja. Bilo da se radilo o klasičnoj sačmarici, strojnici ili nešto unikatnijem samostrijelu, u bilo kojem trenutku je moguće posjedovati svega jedno vatreno i jedno hladno oružje. Također pripadajuće minijaturne inačice oružja pridodaju se na vlastitog meeplića, što izgleda iznimno fora.
Likovi
Tijek igre
Igra se odvija u seriji krugova tijekom kojih po jedan igrač odigrava svoj potez, nakon čega odmah slijedi potez zombi igrača. Cijeli ciklus tako traje sve dok preživjeli ili zombiji ne ostvare uvjete za pobjedu.
U slučaju preživjelih igrači moraju uspješno izvršiti tri različite misije prije isteka vremena i kraja igre. Zombi igrač pobjeđuje ako uspije eliminirati sve preživjele, to jest ako nema više oznake preživjelih u dvorištu, ili ako uspije osujetiti preživjele u ispunjavanju njihovih misija dok se ne otkrije i posljednja karta pretrage i svi su odigrali još jedan puni krug.
Ljudski potez
1. Na svojem potezu igrač se mora pomaknuti za 3 mjesta, a prilikom pomicanja nudi se opcija izvršavanja sljedećih akcija:
A. Ubijanje zombija
Nakon pomicanja u prostoriju, imate mogućnost ubijanja 1 zombija. Nakon što je zombi eliminiran uklanja se iz prostorije i vraća u zalihe. Postoje dva načina za eliminiranje zombija - koristeći hladno oružje ili koristeći vatreno oružje.
Očito će se s hladnim oružjem moći eliminirati samo u istoj prostoriji u kojoj se nalazi i meeplić aktivnog igrača. Također po ulasku u istu prostoriju u kojoj se već nalazi zombi, može se koristiti samo hladno oružje. Takav napad će uvijek automatski eliminirati zombija, no bacati će se specijalna D6 kocka kako bi se odredilo što će se još dogoditi.
Zelena kosturska lubanja označava pretjeranu eliminaciju, igrač je bio toliko uspješan u napada da dobiva jedno besplatno pomicanje. Riječ je o opcionalnom pomicanje te ga igrač može ali i ne treba sprovesti u djelo. U slučaju korištenja takve pogodnosti ne može se koristiti mogućnosti prostorije u kojoj se nalazi. Moguće je imati nekoliko višestrukih pretjeranih eliminacija zombija.
Plava kosturska lubanja nema nikakav značajan efekt.
Oznaka bolničkog + znači da igrač zadobiva 1 ozljedu.
Dvije oznake bolničkog + znači da igrač zadobiva 2 ozljede.
Vatreno oružje se može koristiti samo prilikom ulaska u prazne prostorije. U takvim slučajevima se može pucati na zombije u susjednim prostorijama, to jest svim onima koje se naslanjaju na onu u kojoj se nalazi igračev meeplić. Za korištenje vatrenog oružja jednostavno treba pomaknuti na svojoj igraćoj karti oznaku metka za jednu poziciju ulijevo. Nije moguće napadati s vatrenim oružjem zombije u istoj prostoriji kao i igrač, osim ako specifično oružje to ne dozvoljava.
B. Korištenje mogućnosti određene prostorije i/ili interakcija s određenom oznakom
Nakon pomicanja u prostoriju i po potrebi ubijanja zombija, te ako se u trgovini više ne nalazi niti jedan zombi (trgovina se sastoji od tri prostorije), tek tada se može koristiti specifična mogućnost prostorije i/ili imati interakciju s određenom oznakom. Postoji nekoliko različitih mogućnosti koje mogu ponuditi određene prostorije.
Žuta oznaka s prikazom čovjeka u trku (trčeća) - nakon korištenja ove mogućnosti može se nastaviti s pomicanjem, no ovakva prostorija se može koristiti samo jedanput po igračevom potezu.
Crvena oznaka s uzdignutom rukom (stopirajuća) - korištenjem ove mogućnosti igrač mora stati i završiti s daljnjom igrom, njegov potez je time završio. Karta pretrage se i dalje normalno otkrije na samom kraju poteza.
Smeđa oznaka s prikazom stuba koje vode u pod (tajni prolaz) - prilikom pomicanja sve prostorije s ovom oznakom se smatraju susjednima, što znači da se igrači mogu pomicati iz jedne u drugu kao da su susjedne. Tajne prolaze mogu koristiti samo preživjeli, ne i zombiji.
Smeđe oznake sanduka numerirane 1 i 2 (zalihe) - preživjeli mogu pokupiti ove oznake iz određenih prostorija i donijeti ih u središnju dvorišnu prostoriju. U tom slučaju vrijednost barikada napreduje na traci za dvije pozicije do maksimalne vrijednosti od 6. Dodatno igrač vuče jednu kartu iz špila zaliha, što omogućuje dolaženje do novih predmeta. Igrač može odabrati povući i vratiti kartu iz špila zaliha, te nakon toga dobro promiješati špil. Na kraju se oznaka zaliha vrati na svoju numeriranu poziciju.
Oznake misija - igrači mogu imati interakciju sa specijalnim oznakama misija, a više detalja o tome se može pronaći na samoj karti misije gdje je detaljno navedeno kako što funkcionira.
Trgovina
C. Prikupljanje predmeta
Samo u slučaju da je trgovina prazna (u sve tri prostorije koje sačinjavaju određenu trgovinu ne nalazi se niti jedan zombi), preživjeli mogu slobodno pokupiti neke ili sve karte pretrage koje se nalaze u njoj. Kao što smo već naveli postoje tri vrste karti pretraga:
Oružja - mogu biti hladna ili vatrena i svaki preživjeli može imati po jednu od svake vrste simbolično ih smještajući na pripadajuće pozicije na karti lika, te prikapčanjem plastične minijature oružja na svojeg meeeplića.
Predmeti za naprtnjaču - prilikom preuzimanja smještaju se s desne strane karte lika. Mogu se koristiti u bilo kojem trenutku na igračevom potezu, te se nakon korištenja odbacuju.
Predmeti za podizanje - ovo su jednokratni predmeti koji se automatski iskorištavaju odmah po preuzimanju.
U bilo kojem trenutku na potezu igrači mogu odbacivati karte predmeta koje nose. Tako odbačene karte se smještaju na mjesto pored imena trgovine u kojoj se igrač nalazi. Igrači koji se nalaze u dvorišnoj prostoriji u trenutku odbacivanja predmeta mogu odbačene karte postaviti u bilo koju od 4 susjedne trgovine. Ovo je jedini način na koji igrači mogu međusobno razmjenjivati predmete, tako da se odbace i pokupe.
2. Pretraživanje prostorije
Nakon što se izvrše tri pomicanja i eventualne popratne akcije, aktivni igrač preokreće kartu pretrage koju je zombie igrač položio licem prema dolje ispred njega, te ju postavlja s otkrivenom stranom u trgovinu u kojoj je završio potez. Tijekom igre igrači kasnije mogu pokupiti ovako položene karte, pod uvjetom naravno da je trgovina prazna od zombija. U slučaju da se igrač nalazi u dvorišnoj prostoriji na kraju poteza, karta se polaže u bilo koju od 4 susjedne trgovine. Ako neki od igrača pokupi kartu događaja ona se odmah razrješava te na kraju odbacuje.
Događaj
Zombi potez
Nakon poteza ljudskog igrača slijedi zombi igrač, a čiji potez se sastoji od sljedećih koraka:
1. Provjera buke
Zombi igrač gleda kartu pretrage koju je povukao ljudski igrač, te uspoređuje poklapa li se simbol karte sa simbolom trgovine u kojoj je se nalazi ljudski meeplić od prijašnjeg poteza.
Ako se simboli ne poklapaju taj igrač nije tijekom svoje igre napravio buku. Zombiji se u tom slučaju dodaju prema standardnim pravilima kojima ćemo se pozabaviti nešto kasnije.
Ako se simboli poklapaju ljudski igrač je napravio buku. Zombi igrač odabire jednu od karti svojih raspoloživih zombi heroja te izvodi akciju navedenu na poziciji na kojoj se nalazi zelena oznaka horde. Po izvršenju akcije oznaka horde napreduje za jednu poziciju prema gore, osim u slučaju da se nalazi na zadnjoj petoj poziciji. Nakon toga zombi igrač dodaje zombije prema standardnim pravilima.
Zombi heroj
2. Dodavanje novih zombija
Zombi igrač dodaje 2 raspoloživa zombija iz zaliha u jednu ili obje trgovine sa simbolom koja se poklapa s kartom pretrage koja se povukla. Zombi igrač odlučuje hoće li oba zombija dodati u istu trgovinu ili po jednog u dvije različite trgovine koje dijele isti simbol.
Zombiji se u trgovine postavljaju počevši od praznih prostorija s najmanjim brojem. Svega jedan zombi može okupirati pojedinu prostoriju. Jednom kada se jedna trgovina u potpunosti popuni zombijima, onda se novi postavljaju u susjednu trgovinu ili u središnju dvorišnu prostoriju.
Ako se tako popuni vodoravna trgovina tada se prelazi u smjeru kazaljke na satu na popunjavanje prostorije iduće trgovine, počevši naravno od one s manjim rednim brojem. U slučaju da je i ta trgovina popunjena, tada zombiji napadaju i oštećuju barikade središnje dvorišne lokacije.
Ako se u potpunosti zombijima popuni unutarnja okomita trgovina, tada idući zombi odmah napada središnju dvorišnu prostoriju i oštećuje barikade.
Prilikom dodavanja zombija u središnju dvorišnu lokaciju isti se zapravo ne postavlja na tu lokaciju već se razina barikada oštećuje za 1. Ako snaga barikade ikad spadne na 0, tada se uklanja jedna oznaka preživjelog iz dvorišne lokacije, nakon čega se barikade resetiraju na vrijednost 2 snage. U slučaju da više nema oznaka preživjelih u dvorišnoj lokaciji u trenutku kada snaga barikade ponovno padne na 0, tada ljudski igrači gube igru.
Ako se novi zombi doda u prostoriju u kojoj se već nalazi neki ljudski igrač, tada on automatski zadobiva jednu ozljedu.
U situacijama da se u igru mora dodati novi zombi, međutim njihove zalihe su se ispraznile zbog količine koja je već u igri, tada za svakog zombija koji na ovaj način nije mogao ući u igru, ljudski igrač s najmanje života zadobiva po jednu ozljedu. U slučaju da dvoje ili više igrača imaju jednaku razinu ozljeda, onda štetu zadobiva onaj s najviše streljiva, a u slučaju daljnjeg izjednačenja ljudski igrači se dogovaraju među sobom tko će biti "sretne" ruke.
Valja imati na oku uvijek aktivne sposobnosti zombi heroja koji su navedeni na samom vrhu karte. Radi se o razno raznim nezgodnim efektima po ljudske igrače.
3. Dijeljenje/povlačenje novih karata pretrage
Nakon dodavanja zombija, zombi igrač odabire jednu od raspoloživih karata pretrage koje drži u ruci, te ju polaže licem prema dolje ispred igrača koji je posljednji preokrenuo svoju kartu na kraju svojeg poteza. Kako smo već naveli, igrač ne smije pogledati navedenu kartu sve od idućeg kraja svojeg poteza. Ako je zombi igrač položio i posljednju kartu iz ruke, tada automatski vuče novih 4 karata iz špila pretrage. Međutim ako se navedeni špil istrošio, svaki ljudski igrač ima na raspolaganju još jedan potez prije nego što igra završi.
Za pobjedu ljudski igrači moraju uspješno izvršiti 3 različite misija prije isteka vremena (špil pretrage). Svaka misija se sastoji od određenih segmenata, koji kako se popunjavaju tako se i označavaju svojim pripadajućim oznakama.
Zombi igrač pobjeđuje kada u dvorišnoj lokaciji više nema raspoloživih preživjelih i razina barikada dođe na 0. Također pobjeđuje i ako se istroši špil pretrage i svaki od ljudskih igrača je izveo svoj posljednji potez.
Moduli
Kooperativno (2-4 igrača)
U ovoj inačici nema zombi igrača već svi ljudski igrači igraju protiv A.I.-a.
Priprema:
1. Kod pripreme oznaka preživjelih igrači se referenciraju prema razini izazova
• 3 za laganu igru
• 2 za normalnu igru
• 1 za tešku igru
• 0 za epsku igru
2. Nasumično se izvlači jedna karta zombi heroja. Koristit će se samo pasivne sposobnosti na vrhu karte. Oznake horde nisu potrebne.
3. Svaki igrač nasumično vuče jednu kartu iz špila pretrage te polaže sa skrivenom stranom ispred sebe
Zombi A.I. potez:
1. Provjera buke na otkrivenoj karti pretrage
• ako se simbol na karti ne poklapa sa simbolom prostorije u kojoj se nalazi prethodni igrač, dodaje se 1 zombi u obadvije prostorije koje odgovaraju simbolu karte (ukupno 2 zombija)
• ako se simbol na karti poklapa sa simbolom prostorije u kojoj se nalazi prethodni igrač, dodaju se 2 zombija u obadvije prostorije koje odgovaraju simbolu karte (ukupno 4 zombija)
2. Aktivni igrač vuče novu kartu iz špila pretrage i polaže licem prema dolje ispred sebe
Kompetitivno protiv zombija (3-5 igrača)
U ovom modulu osim što se ljudski igrači bore protiv zombi igrača, jednako tako su i jedni drugima suparnici u utrci tko će biti prvi koji će izvršiti sve tri misije.
Priprema:
1. 3 nasumično izvučene misije se okreću na svoju kompetitivnu stranu
2. Karta dvorišne lokacije se preokreće na kompetitivnu stranu. Svaki igrač postavlja po jednu oznaku preživjelog u svojoj boji na ovu lokaciju. Ako igraju samo 2 ljudska igrača, skup od dvije oznake preživjelih u jednoj boji se međusobno poslažu jedan na drugoga po boji svakog od 2 igrača.
3. Svaki igrač koristi oznake za izvršavanje misija u svojoj boji, a kako bi mogao pratiti vlastiti napredak.
Kada tijekom igre neki od ljudskih igrača bude eliminiran, daje zombi igraču svoju kartu lika preokrenutu na zombi stranu, zajedno s oznakom preživjelog (i dalje vrijedi pravilo da zombi igrač ne može imati više od tri karte zombi heroja). Eliminirani igrač potom odbacuje sve karte koje je posjedovao u trgovinu u kojoj je skončao, te nasumično vuče novu kartu lika i postavlja svojeg meeplića u dvorišnu lokaciju.
Ako zombiji oštećivanjem barikada uspiju njezinu razinu svesti na 0, zombi igrač uzima 1 oznaku preživjelog od igrača s najmanje ozljeda, a koji još uvijek ima svoju raspoloživu oznaku. U slučaju izjednačenja uzima se od igrača s najviše streljiva, a u slučaju daljnjeg izjednačenja uzima se od igrača koji će prije biti na potezu.
Ljudski igrač pobjeđuje kada uspije samostalno ispuniti sve 3 misije, svi ostali gube.
Zombi igrač pobjeđuje kada uspije eliminirati jednog od ljudskih igrača koji više nema u posjedstvu oznaku preživjelog. Također pobjeđuje ako uspije skupiti po jednu oznaku preživjelog od svakog ljudskog igrača, ili dvije oznake u slučaju da igraju samo dva ljudska igrača. Treći način za pobjedu je naravno ako više nema karata u špilu pretrage, a svi ljudski igrači su odigrali svoj posljednji potez.
Kompetitivno (2-4 igrača)
U ovoj inačici ljudski igrači igraju kompetitivnu igru među sobom, no ovoga puta protiv A.I.-a. Za pobjedu kao i u prethodnoj varijanti igrač koji prvi uspije ispuniti sve tri misije pobjeđuje.
Priprema je jednaka kao i u prethodnoj inačici sa zombi igračem.
Zombi A.I. igra identično kao i u kooperativnoj inačici, ali uz jednu iznimku. Prilikom napada zombija na barikade i svođenjem njezine snage na 0, oznaka preživjelog se uzima od igrača s najmanje ozljeda, a u slučaju izjednačenja s najviše streljiva. U slučaju daljnjeg izjednačenja od igrača koji će prije biti na potezu.
Solo (1 igrač)
Priprema je jednaka kooperativnoj inačici, uz iznimku što jedan igrač upravlja s dva lika i dva zasebna meeplića. Svaki lik ima svoj zasebni potez.
Naša prva partija
Za prvu partiju smo odabrali kooperativnu inačicu protiv A.I.-a. Između ponuđenih od likova je Slavica izabrala Provalnika (Burglar) koji prilikom pretraživanja trgovina može pokupiti jednu otvorenu kartu pretrage iz susjedne trgovine. Ja sam se pak odlučio na Mehaničara (Mechanic), koji omogućava da barikade može popravljati za 3 umjesto za 2, te pritom dobiva i jedno streljivo.
Od misija nasumično smo izvukli Bijeg iz trgovačkog centra (Escape The Mall), Spasi napuštene (Save The Stranded) i Doprati Vojsku (Escort The Military).
#874
Dobro smo čak startali. Relativno brzo sam uspio doći sačmarice pa sam mogao tamaniti vatrenim oružjem čak i zombije u istoj prostoriji poput mene. U jednom trenutku se to pomalo otelo kontroli jer su meci letjeli na sve strane, a tako je i razina streljiva brzo opadala. Tako da je poslije palica za golf više dolazila do izražaja. Slavica je za to vrijeme došla do samostrijela, pa je ludom jurnjavom u policijskom vozilu jednako lagano skidala jednog zombija za drugim. Prilikom jedne od svojih ludih vožnji po trgovačkom centru, uspjela je pronaći i službenog psa. Rex kako ga je maštovito nazvala pokazao se poprilično korisnim jer je omogućavao prikupljanje predmeta, korištenja mogućnosti prostorija, te prikupljanju oznaka vezanih za zadatke, čak i ako se u jednoj od prostorija trgovine nalazio zombi. Kada je uspjela doći i do ručnih granata, tek onda su zombi iznutrice letjele na sve strane.
#875
Međutim malo smo se previše uživjeli u tamanjenje neograničene količine zombija, da smo se jedva išta posvećivali izvršavanju misija. Tako da smo nažalost na kraju izgubili pošto se špil pretraga ispraznio i unutar zadnjih poteza nismo uspjeli ispuniti tri misije.
Uzvratnu partiju smo imali već 01.08. Ovoga puta je Slavica odabrala Tinejdžerku koja je imala mogućnost udaljavanja za do tri prostorije ako bi zombi upao u njezin prostor. Moj odabir je bio Policajac trgovačkog centra (Mall Cop) koji je omogućavao da u slučaju eliminacije 3 zombija s vatrenim oružjem, za zadnjeg trećeg se ne treba trošiti streljivo. Opet me nešto mamilo na genocid nad živim mrtvacima.
#877
Od misija smo izvukli Popravi helikopter (Fix The Helicopter), Istraži izvor (Investigate The Source), te ponovno Bijeg iz trgovačkog centra (Escape The Mall). Umjesto bezglavog tamanjenja poučeni prošlim iskustvom, ovoga puta smo puno mudrije o optimalnije bazirali naše poteze, ulazeći u sukobe samo u krajnjim nužnostima. I vidi vraga ovoga puta smo pobijedili bez imalo frke. Daleko od toga da je bilo lako, ali uz vješto planiranje i kalkuliranje, te malo sreće, u trenutku izvršavanja i treće misije ostalo je još dovoljno vremena za daljnju igru.
#878
Finalne misli
Kao što se već iz količine komponenti i pravila može iščitati, ovo je uistinu igretina velikog formata koja je nekakvom crnom magijom ukomponirana u malu kutijicu. Iskorištene su zaista sve moguće domišljate opcije kako ponuditi što više za što manje. Jedino što se tu žrtvuje jest što su određene komponente toliko sitne da će se s vremenom lako zagubiti. No vješte igrače oči će to vjerujem nastojati maksimalno spriječiti. Pretežno smo iznimno oduševljeni igrom uz nekolicinu sitnih zamjerki, no krenimo prvo s pozitivnim stranama.
Količina dobivenog materijala u tako malenom pakiranju i za tu cijenu je zaista impresivan. Neka veća braća postižu tu razinu tek s brojnim uključenim ekspanzijama, a kada to pokušavate utrpati u auto teško da će se naći mjesta za druge stvari. Da i ne govorimo o pokušajima nošenja takvih igara na plažu, izlet ili planinarenje. Nećemo reći da je nemoguće, ali je sigurno iznimno teško i nezgrapno.
Pravila su pretežno jasno pisana i dobro sadržajno oblikovana. Nismo trebali ništa specifično pretraživati po bespućima interneta.
Ilustracije su prekrasne, možda jedino malo previše ilustrirane poput crtića i s dosta živih boja, što daje dosta neobičan štih tako ozbiljnoj i hororastoj tematici. Više bismo voljeli da su ilustracije nešto ozbiljnije i mračnije, no onda bi se time vjerojatno odbio veći dio publike koja je navikla da su igre lijepe i šarene.
Što se tiče samo igrivosti i reigrivosti tu isto imamo samo riječi hvale. Prvenstveno na količinu različitih likova kojih se ima na odabir, a zatim i misija od kojih je svaka unikatna i zanimljiva na svoj način. Kombinacija svega navedenog daje poprilično veliki broj unikatnih partija. Ako bismo ičemu htjeli pronaći zamjerku, to bi onda bilo pomalo zbunjujućem slaganju lokacija trgovačkog centra, specifično koji zid se točno naslanja na određenim dijelovima na onaj susjedni, te jesu li i na kojem djelu spajanja prostorije susjedne. Također je pomalo zbunjujuće dok se novi igrači ne naviknu da sa svojim meeplićima mogu prolaziti i kroza zidom pregrađene prostorije. Tematski je to objašnjeno da su živi mrtvaci napravili rupe u zidovima, ali baš da su im se apsolutno svi zidovi toliko zamjerili nam je malo teško za povjerovati.
U konačnici kada se sve zbroji i neke sitnice oduzmu, riječ je o odličnoj maloj tematskoj igri koja je bogata sadržajem i iznimno zabavna, te bi kao takva trebala zadovoljiti sve potrebe fanova živih mrtvaca i horor tematike.
_______________________________________________________________________________________________________________________________
30.07. je i dalje bilo oblačno i kišovito, no to nas nije nimalo smelo da uživamo u kući. Što je podrazumijevalo naravno i igranje društvenih igara. Napokon smo uspjeli na svijetlo dana izvući Terraforming Mars s Prelude ekspanzijom, dodatnom mapom Marsa, i brojnim promo kartama. Odigrali smo dvije partije u jednom dahu. Prvu smo zaigrali na Hellas strani i od kompanija Slavica je zaigrala sa Saturn Systems (plava), dok sam ja igrao s Vitor (zeleni). Vitor je jedna od novijih promo korporacija, igru započinju s 45 M€, te svaki put kad se spusti neka pozitivna bodovna karta automatski se dobije 3 M€. Slavica je naravno pobijedila sa 116 bodova naspram mojih 106. Iduću partiju smo igrali na Elysium strani, te je ovoga puta Slavica igrala s Vitor kompanijom, a ja s Thorgate. Poraz s moje strane je bio čak uvjerljiviji s ostvarenih 121 bodova naspram Slavičinih 151. Iz razloga koje još ne mogu shvatiti, Terraforming Mars me jednostavno ne ide. No bez obzira na to i dalje ga uvijek rado volim zaigrati.
Uživanje u kući igrajući dok vani pada kiša
31.07. je i dalje bilo pretežno oblačno no bilo nam je dosta boravka u kući pa smo izašli u naš standardni posjet i šetnji oko osušenog jezera Trakošćan. Bili smo čak toliko hrabri ili ludi, da smo i zaigrali jednu partiju Innovationa s Echoes of the Past ekspanzijom za našim stolom uz put. Kao i obično napetost se tijekom partije mogla rezati nožem, no mene nekako u većini slučajeva posluži nevjerojatna sreća u tim ludim završnicama. Pa sam tako i ovoga puta slavio sa 7 ostvarenih postignuća naspram Slavičinih 6.
Slijedio je jednako standardni ručak u restoranu Preša u Tkalcima. Za predjelo smo se odlučili na omiljenu juhu sa zagorskim štruklima (28 kn), dok smo za glavno jelo odabrali Krapinski odrezak s njokima (78 kn), te smo još dodatno uzeli šampinjone na žaru (22 kn). Kao i uvijek bilo je odlično, no količinski smo malo pretjerali naručivši i šampinjone. Nakon ručka smo odradili uobičajenu šetačku turu po Krapini.
Specijalitet kuće - Krapinski odrezak u umaku od šampinjona s njokima + pohani vrganji
Krapina
Crkva Sv. Nikole
01.08. je ponovno bilo ružno vrijeme pa smo se lijepo provodili u kući. Odigrali smo ponovno dvije partije Terraforming Marsa s prelude ekspanzijom, dodatnom mapom i promo kartama. Prvu smo igrali na standardnoj mapi, a od korporacija Slavica je zaigrala s Ecoline, dok sam ja izabrao Helion. Hoće li itko uopće biti iznenađen ako kažem da je Slavica pobijedila sa 157 bodova naspram mojih 131. Uslijedila je odmah uzvratna partija na Elysium mapi. Od korporacija Slavica je odabrala Recyclon (započinje igru s 38 M€ i jednom produkcijom željeza, kod odigravanja karata s oznakom zgrada stavljaju jedan resurs mikroba na kartu korporacije, ili mogu ukloniti dva mikroba s karte da se poveća produkcija biljaka), dok sam ja zaigrao s Arcadian Communities (započinje igru s 40 M€ i 10 željeza, za prvu akciju na mapu Marsa na jednu od pozicija postavljaju oznaku u vlastitoj boji, jedanput po generaciji mogu rezervirati jednu od susjednih pozicija, a kada nešto postave na tu poziciju dobiju 3 M€). Ne znam jel se Slavica napokon sažalila nakon toliko izgubljenih partija pa mi je popustila, ili me je abnormalno poslužila sreća, no ovoga puta sam čak uspio tijesno pobijediti sa 143 bodova naspram Slavičinih 141.
Kada se smračilo odigrali smo i jednu partiju Tiny Epic Zombies ovoga puta pobijedivši igru.
02.08. je bio posljednji posjet termama Tuhelj te smo ga kao takvog odlučili iskoristiti što bolje znamo i umijemo. Nažalost to je značilo da smo preskočili igranje te vrijeme uglavnom provodili u različitim bazenima. Za ručak smo podijelili jednu veliku Quatro Stagioni pizzu (57 kn), iliti pizzu četiriju godišnjih doba.
I tu su se obarali rekordi u plivanju
03.08. je pak bila oproštaja šetnje kod Trakošćana. Iduća će nadamo se biti sljedeće godine kada dovrše radove i ponovno napune jezero modrom bistrom vodom. Posljednja šetnja nam je uvijek najteže padala s obzirom na to da ćemo svu tu prirodnu ljepotu imati mogućnost ponovno gledati tek za godinu dana. Odigrali smo naravno i jednu partiju Innovationa s Echoes of The Past ekspanzijom, i ovoga puta je Slavica pobijedila sa 7 ostvarenih postignuća naspram mojih 6.
Posljednja šetnja kod Trakošćana
Kao i obično svratili smo nakon toga na ručak u restoran Preša. Uzeli smo uobičajenu juhu s kuhanim zagorskim štruklima (28 kn), a za glavno jelo punjeni pureći file (60 kn) s pomfritom (15 kn) i ponovno pohanim šampinjonima (25 kn). Po završetku uslijedila je uobičajena šetnja Krapinom.
I tako se okončala i naša ovogodišnja ljetna avantura, uz ukusni ručak i laganu šetnju.