Možda nisu svi MS jednako često igrani, ali ako se fokusiraš ne neki onda su otprilike jednake šanse da ga napraviš bez obzira koji si odabrao. Sa prelude to nije ni blizu tako. Također uglavnom ne uzimam ekstremne situacije u obzir.
Sa prelude gardener je skoro 100% u igri, ako netko dobije jednu od korporacija koja ima veze s biljkama skoro sigurno ima bar jednu ako ne i dvije prelude karte koje ili daju produkciju biljaka ili biljke ili greeneri.
Mayor je isto lakši.
builder : malo manje pomoći
terraformer : premalo pomoći da bi ga mogao ostvariti, kada se ovi drugi mogu ostvariti za jedan do dva kruga
planner : potpuno neisplativ, ako zbog ničeg drugog zbog toga što s obzirom da krećeš sa više resursa, moraš igrati više karata da ne zaostaneš.
hellas :
diversifier, umjesto sa jednim do dva taga počinješ sa 4+ (puno više pomoći od buildera s obzirom da je teže skupiti različite, pogotovo ako dobiješ neke rijetke)
energizer, logičan mileston ako si thorgate, ali sa prelude nemoraš niti imati korporaciju koja ima koristi od energije, jednostavno dobiješ power generation i na pola si puta, ako dobiješ još jednu praktički je riješen
rim settler, još jedan jovian tag je užasno puno
polar explorer, jedan od lakših od ranije, nešto manje profitira od prelude
tactician, mislim da se neće nikada desiti s prelude, drugi su u prevelikoj prednosti
elysium :
generalist, specialist, ecologist su dobili solidan poguranac, tycoon i legend gotovo nikakav
Znači na dvije mape se dva milestona praktički više ne igraju, a na trećoj se tri mogu napraviti u prvom krugu. S time da vrlo rijetko, ako i ikada žrtvuješ nešto birajući karte za milestonove, jednostavno neke strategije imaju zagarantirane milestonove, a druge više nemaju opcije za uzeti bilo koji (ovisno o mapi) Meni je ta situacija jednostavno puno lošija, dosadnija za igrati, nego bez prelude, zato mi prelude uništava milestonove.
Sve što kolonije daju mi je nekako pre slabo za cijenu, odnosno dobro je ako imaš tri energije koje ti ne trebaju za drugo, ali i tada ovisi da li se neka kolonija već popela ili je na početku. Iz mog iskustva čak i za energijom si mogao napraviti samo do 3 dobra treade-a u igri. U mojim partijama mislim da se skoro nikada nije desilo da je netko imao energije koja mu nije trebala, barem ne 3, možda jednu maks dvije. Ako netko ima visoku proizvodnju energije onda je to jer nešto s njom planira, obično ima jednu od karata koja energiju mijenja u kisik. Svejedno i ja smatram dobrim što energija ima još jednu opciju, jedino što to riješava problem koji nisam imao

Bez kolonija sveki krug dobijem svoje 4 izdraftane karte i onda računam koliko ih mogu kupiti a da mogu odigrati sve što želim i u tom trenutku praktički određujem cijeli krug. S kolonijama dolazi jedna nepoznata varijabla s kojom se ne može računati.
Više mi se puta desilo da mi cijeli krug ovisi o tome da li ću uspjeti trgovati ili ne. S obzirom da je to često nemoguće predvidjeti, onda kako ne bi riskirao osnovnu strategiju moram ignorirati kolonije, pa ak slučajno nekada uleti super. To igru miče iz strateške u taktičku što mi nije posebno drago.
Dodatno mi se ne sviđaju kolonije kao npr. miranda. Ne želiš igrati životninje e sada moraš ili omogučavaš protivniku sigurni bonus, iako s obzirom da su bonusi relativno slabi nije ni to nešto game breaking.
Nisu mi kolonije posebno loše, ali jednostavno su mi meh, a dizanje kolonija na kraju kruga je vjerojatno stvar koju najčešće zaboravim napraviti od svih stvari u svim igrama

.
Da, mislim da ne možeš potpuno ignorirati politiku, niti ne želim da se dio igre može ignorirati to mi je i zamjerka kolonija. Ali mislim da s vrlo malo investicija u taj dio igre možeš ga u najmanju ruku držati pod kontrolom ako ne i profitirati. Sviđa mi se to što znaš šta će doći dva kruga unaprijed i meni barem, nije bio problem planirati u smjeru da se fokusiram na evente koji su mi bitni, a manje bitne pustim. Odnosno da namjerno ne radim na biljkama ako vidim da ću ih izgubiti za dva kruga.
Ja jednostavno ne vjerujem da turmoil može nekoga eliminirati, pa od 36 karata možda 4-5 ih je čisto negativno, a i te su kao i sve ograničene na max 5 pa onda smanjene za influence kojeg barem jednog možeš dobiti od onog besplatnog lika kojeg dobiješ svaki krug. Koji je to event tako užasan ?
Možda nekoga koji je početnik zezne TR drop, ali mislim, pa nečeš s početnikom igrati 5. ekspanziju.
U svakom slučaju svako igra kako mu najviše paše, samo mi je zabavno malo diksutirati
