Kružok na temu dizajna društvenih igara.

Klub MC, Ulica kraljice Jelene 8 - Zagreb
Discord server, Facebook MC grupa
Odgovori
mljeko
Redovni član udruge
Reactions:
Postovi: 396
Pridružen/a: 19 sij 2017, 22:56
Ima zahvala: 193 puta
 pohvaljen: 529 puta
Kontakt:

Kružok na temu dizajna društvenih igara.

Post Postao/la mljeko »

Poštovani forumaši,

Od ovog mjeseca budemo održavali jednom mjesečno u MC-u sastanak gdje budemo raspravljali o društvenim igrama i dizajnu istih, uključivo s igrama s minijaturama. Poanta je razgovor i diskusija, a ne testiranje nečijih prototipa. Obično sastanci budu imali neku temu, a budemo ponekad organizirali i neku zajedničku izradu igre, analizu neke konkretne igre i tako. Budem pratio kako stvari idu pa ću sukladno tome određivati kaj i kako. Ja ću voditi druženja, ali ne budem govorio ex cathedra, već se nadam živom razgovoru između svih.

Svi su dobrodošli, upad je kao i inače 2€ za nečlanove i besplatan za ostale, nije potrebna najava. Kružok bude četvrtkom, a najavim točan datum kad ga saznam, obično par tjedan ranije. Prvi datum je 22.2. s početkom u šest sati.
Ovi su korisnici zahvalili autoru mljeko za post (ukupno 10):
Mago de UmagosadistikodadoAntomontanelornValsimgrofedvinusGurkkoit's me
mljeko
Redovni član udruge
Reactions:
Postovi: 396
Pridružen/a: 19 sij 2017, 22:56
Ima zahvala: 193 puta
 pohvaljen: 529 puta
Kontakt:

Re: Kružok na temu dizajna društvenih igara.

Post Postao/la mljeko »

Bio je jako dobar odaziv na prvom sastanku, Malo smo se upoznali, stekli dojam kako tko diše te se sporazumjeli oko strukture budućih sastanaka. Budemo najme uz teorijsku raspravu i testirali uz komentare prototipe polaznika.

21. 3. s početkom u 6 sati je sljedeće druženje, a tema bude: što je igra.
Ovi su korisnici zahvalili autoru mljeko za post (ukupno 3):
dadosadistikoedvinus
Avatar
edvinus
Reactions:
Postovi: 78
Pridružen/a: 13 ruj 2022, 23:53
Lokacija: Zagreb
Ima zahvala: 234 puta
 pohvaljen: 161 put
Kontakt:

Re: Kružok na temu dizajna društvenih igara.

Post Postao/la edvinus »

Evo, održao se i drugi sastanak našeg dizajnerskog kružoka. Opet je bio dosta dobar odaziv, a bila su tu i neka nova lica iz Zaprešića i Koprivnice.

U prvom dijelu sastanka malo smo prodiskutirali na temu "Što je igra". Andrej nam je dao neke akademske definicije igre, a nakon toga živa diskusija odvela nas je na razne teme, od alpha playera, kingmakinga, catch-up mehanizama i replayabilityja. Posebno je žustra bila rasprava kad smo se dotakli igračkog bontona u situaciji kad igrač više nema izgleda za pobjedu - treba li pokušati skupiti što više bodova, napasti najjačeg igrača, ili pak raditi što god želi dok god je to unutar pravila igre, i što dizajner igre može napraviti po tom pitanju.

Nakon teoretskog dijela prešli smo na praktični, u kojem smo playtestali igre koje su donijeli najhrabriji sudionici, Ana i Naser.

U Aninoj igri, namijenjenoj djeci, igrači skupljaju karte koje predstavljaju otpad te na taj način uče koji predmeti spadaju u koju vrstu otpada (papir, plastika, staklo, biootpad...). Premisa mi zvuči jako zgodno, ali je nisam imao prilike zaigrati.

slika

U Naserovoj igri The Money Maker: Get Rich & Stay Rich igrači su biznismeni koji nastoje osvojiti razna tržišta kako bi se obogatili i kupili razne statusne simbole (auto, kuću, jahtu, avion i prestižni odmor). Igrač se po ploči može pomicati 1 do 5 mjesta (koliko želi, nema bacanja kockice) te ovisno o mjestu na koje stane, odrađivati određene akcije (ulazak na tržište, kupovina, inovacija, iskorištavanje poslovne prilike...). Na kraju svake runde iz špila se izvlače event karte koje mogu biti pozitivne ili negativne, a nakon određenog broja izvučenih karata dolazi karta poreza i onda moramo platiti porez državi na naš teško zarađeni imetak.

slika

Nadam se da se sljedeći put opet vidimo u ovolikom broju! Sljedeći put ću valjda i ja imati neku igru za pokazati pa mi možete vratiti milo za drago što se tiče kritika i komentara na igru.
Ovi su korisnici zahvalili autoru edvinus za post (ukupno 9):
sadistikoit's mejuri006SharegrofzshemdadoRaven2013Stips
slika
Avatar
edvinus
Reactions:
Postovi: 78
Pridružen/a: 13 ruj 2022, 23:53
Lokacija: Zagreb
Ima zahvala: 234 puta
 pohvaljen: 161 put
Kontakt:

Re: Kružok na temu dizajna društvenih igara.

Post Postao/la edvinus »

Sljedeći sastanak nam je 18.4. u 18:00.

Tema ovomjesečnog kružoka je financiranje igara javnim novcem (rezime predavanja Aleksandra Gavrilovića sa nedavnog Festivala društvenih igara).

Nakon toga slijedi playtest party - testiramo igre u razvoju.

Vidimo se!
Ovi su korisnici zahvalili autoru edvinus za post (ukupno 2):
grofmljeko
slika
Avatar
edvinus
Reactions:
Postovi: 78
Pridružen/a: 13 ruj 2022, 23:53
Lokacija: Zagreb
Ima zahvala: 234 puta
 pohvaljen: 161 put
Kontakt:

Re: Kružok na temu dizajna društvenih igara.

Post Postao/la edvinus »

Večeras smo opet imali vrlo zanimljivo i inspirativno druženje na našem dizajnerskom kružoku, koji je i ovaj put bio jako dobro posjećen.

Najprije je Aleksandar održao svoje predavanje o javnom financiranju društvenih igara. Naravno, u hrvatskoj praksi takvo nešto baš i ne postoji, iako imamo primjer jedne igre (Čiri-biri bajka) koja je financirana (i) javnim novcem. Aleksandar je iznio strategiju i detaljan plan kako da se to ostvari, temeljen na situaciji u Njemačkoj, u kojoj postoje namjenski natječaji za financiranje društvenih igara (i koji nisu nastali sami od sebe preko noći). Ukratko, potrebno je mijenjati društvenu svijest, i postići da društvene igre budu prepoznate kao vrijedna kulturna djela, a ne jeftina zabava (trnovit put koji su već prošli SF književnost, strip i video igre).

Nakon odličnog Aleksandrovog predavanja, bacili smo se na playtestanje! Playtestali smo čak 4 igre. Nije uopće loše!

Prvi je na stol je došao friški prototip Speculaasa, brze family igre našeg forumaša Danijela Pošte posvećene kultnim nizozemskim keksima. U Speculaasu igrači simultano draftaju karte te grade svoj tablo koji se sastoji od recepata i začina (kardamon, klinčić, muškatni oraščić, cimet, đumbir i papar) koji tradicionalno idu u ove kekse.

slika

Naša nova polaznica Riva Zmajoki je donijela prototip svoje igre u razvoju, temeljene na seriji njezinih SF romana. Igra je jako zanimljiva i koristi neke vrlo inovativne mehanike kretanja pomoću kojih igrač istražuje Rivin svemir. U igri ima puno rasa i special powera, a u večerašnjem playtestu isprobali smo samo osnovnu race varijantu igre kako bismo naučili mehanike kretanja.

slika

Također novi polaznik Ivan pokazao je svoju igru Zvery, inspiriranu Pokemon TCG-om i Magic The Gatheringom, u kojoj se dva igrača bore jedan protiv drugoga koristeći razne creature (zvijeri iz naziva igre). Na svom potezu, igrač baca kocke koji mu služe kao resurs (mana) na taj način da dobiveni brojevi određuju koje su akcije igraču dostupne, te u tijeku partije igrači postaju sve moćniji i mogu ostvariti više različitih stvari i kombinacija.

slika

Na kraju nam je (opet novi) Lovro pokazao svoju bidding igru koja se igra s običnim igraćim kartama (potrebna su dva špila različitih pozadina). Igru može igrati 2 ili 4 igrača (u timovima po 2), a cilj igre je postići skalu ili set istih karti u svom tablou. Karte u svoj tablo igrači dobivaju ako pobjede u biddingu za njih. Ovo mi je bio najzabavniji playtest večeri, zato jer smo praktički sa svakim odigranim krugom mijenjali pravila igre!

slika

Eto, večeras je ispalo baš kao u Fight Clubu, ako ste prvi put došli, morate pokazati svoju igru! ;)
Ovi su korisnici zahvalili autoru edvinus za post (ukupno 4):
dadoValsimgrofRaven2013
slika
Avatar
grof
Redovni član udruge
Reactions:
Postovi: 8444
Pridružen/a: 04 ruj 2010, 14:40
Lokacija: Zagreb
Ima zahvala: 1584 puta
 pohvaljen: 2375 puta
Kontakt:

Re: Kružok na temu dizajna društvenih igara.

Post Postao/la grof »

Bravo!
Stvar se širi. Žao mi je što nisam jučer svratio, ali nisam ovih dana sav svoj, pa čuvam snagu za Petrinju i Ilica Quart.
Vjerujem da se vidimo na idućem susretu! :)
Ovi su korisnici zahvalili autoru grof za post:
edvinus
Ne prestajemo igrati jer smo ostarjeli, nego smo ostarjeli jer smo prestali igrati. - G.B. Shaw
mljeko
Redovni član udruge
Reactions:
Postovi: 396
Pridružen/a: 19 sij 2017, 22:56
Ima zahvala: 193 puta
 pohvaljen: 529 puta
Kontakt:

Re: Kružok na temu dizajna društvenih igara.

Post Postao/la mljeko »

Poštovani,

16.5. sljedeće druženje s početkom u 6 sati, a tema bude: struktura igre - komponente i mehanike.

Vidimo se.
Avatar
edvinus
Reactions:
Postovi: 78
Pridružen/a: 13 ruj 2022, 23:53
Lokacija: Zagreb
Ima zahvala: 234 puta
 pohvaljen: 161 put
Kontakt:

Re: Kružok na temu dizajna društvenih igara.

Post Postao/la edvinus »

Večeras se održao još jedan sastanak našeg kružoka dizajnera, i opet smo imali lijep odaziv. Najprije smo malo prodiskutirali o komponentama i mehanikama igara, te kako krenuti s dizajnom igre - da li samo nabacati hrpu mehanika pa vidjeti što će ispasti? (Zvuči kao plan.)

Pitanje koje se uvijek postavlja je da li krenuti od teme ili mehanike, a zaključak do kojeg smo došli je da su obje polazišne točke jednako dobre - pitanje je samo što funkcionira za pojedinog dizajnera, odnosno igru. Možda se nije dobro potpuno ograničiti temom jer onda možemo propustiti isprobati neke mehanike zbog kojih bi igra bila bolja. (Naravno, idealno bi bilo kad bi sve mehanike u igri bile tematski opravdane).

Osvrnuli smo se i na pitanje jesu li bolje minimalne komponente, ili pak svaka igra treba imati overproduced minijature, metalne novčiće i tzv. "gimmick" komponente. Naveli smo primjere igara koje koriste takve specijalne komponente na dobar ili na loš način, odnosno koliko su one u funkciji gameplaya, a koliko su samo vizualni šećer u funkciji marketinga.

Trebaju li Scytheu mech i character minijature? Trebaju li Anachronyju exosuitovi? Trebaju li svakoj igri ikad metalni novčići? (Moj odgovor naravno znate - da, trebaju!) Treba li Everdellu drvo? (Pa, sad... i životinje moraju negdje živjeti.)

Kad je riječ o prototipovima, je li dovoljan minimalni (ali funkcionalan i usable) prototip ili ipak i prototip treba dobro izgledati? Minimalni prototip osigurava brze iteracije dizajna, a igra koja je dobra kao minimalni prototip sigurno je dobra igra. Opet, s druge strane, dobar art može pomagati u funkciji usabilityja što je bitno i u fazi prototipa.

Zanimljivo pitanje, jer smo upravo nakon toga napravili playtest Speculaasa Danijela Pošte koristeći staru verziju prototipa. Playtesteri koji su prošli put isprobali igru s novim, puno atraktivnijim prototipom komentirali su da im je taj prototip bio puno intuitivniji za igranje, što je eto odmah potvrdilo da dobar art (odnosno grafički dizajn) podiže usability igre.

slika

Nakon toga sam i ja napokon pokazao neku svoju igru - isprobali smo novu iteraciju Galaxiona (moj odgovor na Race For The Galaxy). Kako sam igru predstavljao prošli vikend na SFeraKonu, pokušao sam postići da prototip malo bolje izgleda pa sam karte stavio u deluxe sleeveove od Terraforming Marsa, koji imaju zbilja lijep art. Dobio sam komentar od playtestera da su sleevovi odlični, odnosno da su najbolja stvar u igri. :bleh

slika

Za drugim stolom su se blind playtestali Uskoci (novo redizajnirano izdanje koje je u razvoju). Ako slučajno ne znate, blind playtestanje je zapravo testiranje rulebooka. Playtesterima se da rulebook pa oni sami trebaju uspjeti odigrati igru na temelju njega, bez objašnjavanja i ispravljanja od strane dizajnera. Koliko sam čuo, blind playtest je uspio i igrači su se snašli!

slika
Ovi su korisnici zahvalili autoru edvinus za post:
dado
slika
Avatar
dado
Reactions:
Postovi: 1262
Pridružen/a: 16 lis 2014, 16:54
Ima zahvala: 3399 puta
 pohvaljen: 2020 puta
Kontakt:

Re: Kružok na temu dizajna društvenih igara.

Post Postao/la dado »

Lajkam napredak Galaxiona. :thumbs
slika
Odgovori

Natrag na “Klub MC - Zagreb”