Preporuka ratne igre za pocetnika
- stoka
- Reactions:
- Postovi: 786
- Pridružen/a: 09 pro 2014, 19:17
- Ima zahvala: 731 put
- pohvaljen: 545 puta
- Kontakt:
Re: Preporuka ratne igre za pocetnika
zna san da ćeš se odma branit da nisi wargamer, al tija ne tija, vjerojatno jesi, sad to šta si vjerojatno wargamer početnik, ka i ja, to je drugo...pravila su stvarno odlično napisana, za razliku od brojnih drugih igara, di te odma na početku odbije, i di vidiš da će ti tribat bar par dana intenzivnog proučavanja, ode san kroz uru dvi praktički već bija spreman krenit...jedino ove neke pravila za more mi nisu do kraja jasna...tipa, za pribacit iz rima u uticu triba mi samo brod u tirenskom moru, al iz recimo ravenne u uticu, triba mi i u jadranskom i u mare interum?i naravno, plačam jedan movement point po bloku(skupo čovče), i uz to mora bit prvi potez tog turna?naravno, kad je zima, ne plačam movement na njihovo ulazenje u luke?i kad ih pomičem iz mora u drugo more, praktički, to je jedan movement point, pošto moram aktivirat to morsko polje, jedino ih u luci mogu prikrpat land unitsima i tako praktički besplatno poslat u neko more?al ako pobijedim, mogu ih regrupirat još jedno morsko polje?i mogu li land uniti najnormalnije krenit iz grada A u grad B(udaljen jedan potez), al se onda razdvojit i recimo dva bloka krenit u grad C, a dva u grad D? još samo ovo:
Player 2 can expend MPs to move
unpinned blocks to reinforce Defending
blocks in Contested cities/seas. Blocks can
Respond only from adjacent cities/seas.
praktički, samo kaže da branitelj može iz susjednog grada dovuć pojačanja, al će se ona tretirat ka rezerve?
ipak mi sad vidim nije sve najjasnije, al lakše je pitat nekog sa svog govornog područja nego na bgg...šta se tiče ovih različitih karata, zapravo mi je svejedno, priprostim vojnicima ću ionako govoriti da je to volja bogova, koji su, naravno, na mojoj strani...sječam se ispita iz antike na faksu, dio ispita je bija dvi mape, jedna europska sa sjevernom afrikom, koja je brojala 130 gradova, i jedna talijanska sa nekih 80-ak...nije dava prolaz dok sve to ne savladamo...satralo me to, al evo, napokon će se isplatit...command and colors definitivno imam u vidu kao prvi taktički wargame koji mi je na meti, vidim da ni nije skup, nekih 55 erua priko philija, to se definitino da iskonstruirat do kraja godine, ovom frendu bi se sigurno svidija, al već vidim da cura ludi sa pravilima di jedna postrojba može ić ovako, druga onako, tako da će to pričekat...i inače mislim da triba ić postupno, jučer gledan katalog, i najrađe bi odma naručija paths of glory, al mislim da ni sam nisam spreman za to, kamoli da nekog učim...vidit ćemo kako će se razvijat ovo sa cezarom, pa možda nastavit sa few acre of snow, pa neki laganiji WWII naslov za početak, možda Partisans, koji nije baš razvikan, al je jeftin a i domaća je tema, to bi me sigurno zaintrigiralo...a najviše maštam o virgin queen, to mi se čini kao ultimativna zabava za ljubitelje povijesti, tako da se nadam da ću iskombinirat tokom godine dolazak u zg kod sestre koja tu studira i da će se dat nekako iskombinirat partija il priko udruge il privatno...
Player 2 can expend MPs to move
unpinned blocks to reinforce Defending
blocks in Contested cities/seas. Blocks can
Respond only from adjacent cities/seas.
praktički, samo kaže da branitelj može iz susjednog grada dovuć pojačanja, al će se ona tretirat ka rezerve?
ipak mi sad vidim nije sve najjasnije, al lakše je pitat nekog sa svog govornog područja nego na bgg...šta se tiče ovih različitih karata, zapravo mi je svejedno, priprostim vojnicima ću ionako govoriti da je to volja bogova, koji su, naravno, na mojoj strani...sječam se ispita iz antike na faksu, dio ispita je bija dvi mape, jedna europska sa sjevernom afrikom, koja je brojala 130 gradova, i jedna talijanska sa nekih 80-ak...nije dava prolaz dok sve to ne savladamo...satralo me to, al evo, napokon će se isplatit...command and colors definitivno imam u vidu kao prvi taktički wargame koji mi je na meti, vidim da ni nije skup, nekih 55 erua priko philija, to se definitino da iskonstruirat do kraja godine, ovom frendu bi se sigurno svidija, al već vidim da cura ludi sa pravilima di jedna postrojba može ić ovako, druga onako, tako da će to pričekat...i inače mislim da triba ić postupno, jučer gledan katalog, i najrađe bi odma naručija paths of glory, al mislim da ni sam nisam spreman za to, kamoli da nekog učim...vidit ćemo kako će se razvijat ovo sa cezarom, pa možda nastavit sa few acre of snow, pa neki laganiji WWII naslov za početak, možda Partisans, koji nije baš razvikan, al je jeftin a i domaća je tema, to bi me sigurno zaintrigiralo...a najviše maštam o virgin queen, to mi se čini kao ultimativna zabava za ljubitelje povijesti, tako da se nadam da ću iskombinirat tokom godine dolazak u zg kod sestre koja tu studira i da će se dat nekako iskombinirat partija il priko udruge il privatno...
- Stips
- Reactions:
- Postovi: 967
- Pridružen/a: 09 kol 2011, 15:34
- Ima zahvala: 615 puta
- pohvaljen: 581 put
Re: Preporuka ratne igre za pocetnika
E pazi, naval movement ti i je i nije skup. Kad za tri mova transportiraš npr Cezara, X legiju i još neku veteransku legiju preko pola mape, pa npr pored Antiocha koji je u zaleđu a Cezaru daje 3B3 nakeljiš 3A3, 3C4 i npr 3C3. Ili kad kao Pompej uguziš na svježe 'izgubljenu' azurnu obalu sloneka 4B3 i recimo auxiliu da ga pazi (~popije prvi udar) 4A1. Amphibious je nauka za sebe, i točno košta toliko koliko vrijedi.
Kak radi prebacivanje morem:
Mornarica na moru predstavlja kontrolu nad morem. Amphibious movement ide preko mora koja kontroliraš. Ako želiš za 1 move maknuti jednu jedinicu iz npr Alexandrije u Ravennu, trebaju ti dakle kontrola nad Mare Egypticum, M. Internum i M. Hadriaticum.
Amphibious mora biti prvi potez čisto da se ne zaboravi da kontrola nad morem treba biti ranije uspostavljena. I da ta flota taj potez nikuda više ne ide. Dakle ne može flota isploviti iz npr Krete i uspostaviti kontrolu nad npr M. Internum i odmah peljati ekipu okolo. Prvo ili bitka ili barem patrole, valjda i pljenidba brodica potrebnih za prijevoz mase preko mora. Niti može kontrolirati more dok ekipa ne prođe, a potom otići. Flota predstavlja ratnu flotu koja _kontrolira_, a amphibious move ne ide preko njih nego preko kontroliranog _mora_
Kaj se tiče udaljenosti , to je kao convoy u Diplomacyju ili Imperialu - 1 move te fura koliko god imaš kontroliranih mora u nizu.
Pazi, u winteru se flote vraćaju u friendly, NE u vacant. Automatski, da. Pola vještine u igri ti je hendlati u tih pet kartica do kad se ratuje a kad se sprema za zimu.
Glede Alexandrije - prvo se vraćaju egipćani, tako da je vacant Alexandrija i dalje friendly, jer do kad se flote vraćaju, egipćani su već doma...
<q>jedino ih u luci mogu prikrpat land unitsima i tako praktički besplatno poslat u neko more?</q>
Ak sam dobro shvatio:
Da, kad aktiviraš grad u kojem je brod, brod se može micati.
<q>al ako pobijedim, mogu ih regrupirat još jedno morsko polje?</q>
Da. I kopnenu vojsku. I to je ful bitna stvar.
To je standardni move-battle-exploit
Dakle, muvnuo si se u bitku. Borio si se i pobijedio. Exploitaš (regroup, što je fancy naziv za free move)
<q>i mogu li land uniti najnormalnije krenit iz grada A u grad B(udaljen jedan potez), al se onda razdvojit i recimo dva bloka krenit u grad C, a dva u grad D?</q>
Naravno. Kopnena vojska se miče na slijedeći način:
1 move order se odnosi na 1 grad, i to se provodi na sve jedinice u gradu _jednu po jednu_.
Dakle, puknuo si move order i nominirao grad koji u sebi ima a kajaznam 5 jedinica. Ti ih mičeš kako god hoćeš jednu po jednu - tri šalješ da se zagužvaju u bitku u susjedni grad, jednu ostavljaš da miruje da ti se neprijatelj ne zguzi u svojem movementu u taj isti grad i odsječe ti odstupnicu a zadnju šalješ negdje daleko jer imaš super plan/napad ludila.
<q>Player 2 can expend MPs to move
unpinned blocks to reinforce Defending
blocks in Contested cities/seas. Blocks can
Respond only from adjacent cities/seas.
praktički, samo kaže da branitelj može iz susjednog grada dovuć pojačanja, al će se ona tretirat ka rezerve?</q>
Da. Pinnanje znači da kad se vojske zagužvaju, svaki napadač uz sebe veže jednog obrambenog.
Scenarij: dva susjedna grada, u oba je bitka. U jednom napadač sa 3 napada na 4, u drugom sa 4 na 2. U prvom su 3 pinnana, branitelj bira koja, a jedan viška može doći u pomoć onima u drugom gradu. 1 move aktivira taj grad, i mogu se micati svi raspoloživi. Da je 2 napadača napalo 4, za 1 move bi se moglo micati 2 jedinice, jer move ide na _grad_ ne na _vojsku_. U drugom gradu s oba pinnana,jer attackera više od defendera.
Kak radi prebacivanje morem:
Mornarica na moru predstavlja kontrolu nad morem. Amphibious movement ide preko mora koja kontroliraš. Ako želiš za 1 move maknuti jednu jedinicu iz npr Alexandrije u Ravennu, trebaju ti dakle kontrola nad Mare Egypticum, M. Internum i M. Hadriaticum.
Amphibious mora biti prvi potez čisto da se ne zaboravi da kontrola nad morem treba biti ranije uspostavljena. I da ta flota taj potez nikuda više ne ide. Dakle ne može flota isploviti iz npr Krete i uspostaviti kontrolu nad npr M. Internum i odmah peljati ekipu okolo. Prvo ili bitka ili barem patrole, valjda i pljenidba brodica potrebnih za prijevoz mase preko mora. Niti može kontrolirati more dok ekipa ne prođe, a potom otići. Flota predstavlja ratnu flotu koja _kontrolira_, a amphibious move ne ide preko njih nego preko kontroliranog _mora_
Kaj se tiče udaljenosti , to je kao convoy u Diplomacyju ili Imperialu - 1 move te fura koliko god imaš kontroliranih mora u nizu.
Pazi, u winteru se flote vraćaju u friendly, NE u vacant. Automatski, da. Pola vještine u igri ti je hendlati u tih pet kartica do kad se ratuje a kad se sprema za zimu.
Glede Alexandrije - prvo se vraćaju egipćani, tako da je vacant Alexandrija i dalje friendly, jer do kad se flote vraćaju, egipćani su već doma...
<q>jedino ih u luci mogu prikrpat land unitsima i tako praktički besplatno poslat u neko more?</q>
Ak sam dobro shvatio:
Da, kad aktiviraš grad u kojem je brod, brod se može micati.
<q>al ako pobijedim, mogu ih regrupirat još jedno morsko polje?</q>
Da. I kopnenu vojsku. I to je ful bitna stvar.
To je standardni move-battle-exploit
Dakle, muvnuo si se u bitku. Borio si se i pobijedio. Exploitaš (regroup, što je fancy naziv za free move)
<q>i mogu li land uniti najnormalnije krenit iz grada A u grad B(udaljen jedan potez), al se onda razdvojit i recimo dva bloka krenit u grad C, a dva u grad D?</q>
Naravno. Kopnena vojska se miče na slijedeći način:
1 move order se odnosi na 1 grad, i to se provodi na sve jedinice u gradu _jednu po jednu_.
Dakle, puknuo si move order i nominirao grad koji u sebi ima a kajaznam 5 jedinica. Ti ih mičeš kako god hoćeš jednu po jednu - tri šalješ da se zagužvaju u bitku u susjedni grad, jednu ostavljaš da miruje da ti se neprijatelj ne zguzi u svojem movementu u taj isti grad i odsječe ti odstupnicu a zadnju šalješ negdje daleko jer imaš super plan/napad ludila.
<q>Player 2 can expend MPs to move
unpinned blocks to reinforce Defending
blocks in Contested cities/seas. Blocks can
Respond only from adjacent cities/seas.
praktički, samo kaže da branitelj može iz susjednog grada dovuć pojačanja, al će se ona tretirat ka rezerve?</q>
Da. Pinnanje znači da kad se vojske zagužvaju, svaki napadač uz sebe veže jednog obrambenog.
Scenarij: dva susjedna grada, u oba je bitka. U jednom napadač sa 3 napada na 4, u drugom sa 4 na 2. U prvom su 3 pinnana, branitelj bira koja, a jedan viška može doći u pomoć onima u drugom gradu. 1 move aktivira taj grad, i mogu se micati svi raspoloživi. Da je 2 napadača napalo 4, za 1 move bi se moglo micati 2 jedinice, jer move ide na _grad_ ne na _vojsku_. U drugom gradu s oba pinnana,jer attackera više od defendera.
- stoka
- Reactions:
- Postovi: 786
- Pridružen/a: 09 pro 2014, 19:17
- Ima zahvala: 731 put
- pohvaljen: 545 puta
- Kontakt:
Re: Preporuka ratne igre za pocetnika
al isto tako, šta se tiče ovog zadnjeg, u pomoć im može doć i neka jedinica koja ne sudjeluje u nikakvim bitkama, nego je jednostavno u susjednom gradu, ili gradu udaljenom dva spacea, i igrač broj dva je jednostavno šalje kao pomoć prilikom svog turna, kao rezervu naravno?i ne vidim nigdi u pravilima, al recimo kad si već spomenija cleopatru, recimo, bori se za pompeja negdi na balkanu, pompej usput i ima neke jedinice u alexandriji...i sad, cleopatra izgine, i koliko vidin, odma idući krug bitke bori se za cezara(kuja prevrtljiva) u snazi jedan...i sad, recimo, šta ako preživi tu bitku na strani cezara, a pompej i dalje ima vojsku u alexandriji, čiji je onda njezin blok?hvala na opsežnom odgovoru, većinu smo mislili slično, al neke si mi stvari definitivno razjasnija...eto, jedva čekam da dođe igra, mislim da bi se mogla dosta igrati...
- Stips
- Reactions:
- Postovi: 967
- Pridružen/a: 09 kol 2011, 15:34
- Ima zahvala: 615 puta
- pohvaljen: 581 put
Re: Preporuka ratne igre za pocetnika
<q>u pomoć im može doć i neka jedinica koja ne sudjeluje u nikakvim bitkama, nego je jednostavno u susjednom gradu</q>
Da.
<q> ili gradu udaljenom dva spacea</q>
Nope. Jedinica se ili miče dva ili miče max jedan i bori. Mogao bi zvat rezervu sa udaljenosti 2 sa quick march ili kak se već zove kartica sa +1 move, ali to je sad već nešto drugo.
Ajde ukratko o bici:
nakon što su svi movementi gotovi, svaki osporeni teritorij mora biti razriješen bitkom.
Bitka se vrti u 4 kruga, jedinicu po jedinicu, po redu inicijative ABCD, u istom redu inicijative defender prvi.
Kad jedinica dođe na red, može se boriti ili povući. Može i ne raditi ništa, no to još čekam da vidim.
Jedinice iste strane (Cezar, Pompej) i iste inicijative idu proizvoljnim redom. Pogledaju se sve zagužvane jedinice (pazi na rezerve, one se gledaju tek u drugom krugu) i okidaju se _jedna po jedna_ ovim redom: defA, attA, defB, defB, attC, defC, attD, defD. Pri čemu je svaka defA, attA itd ime skupine, unutar kojih su jedinice ekvivalentne i smatra se da im je akcija istovremena (pa ti ostaje kako se u tom trenutku osjećaš hoćeš li pucati prvo npr A auxiliju ili A Cezara, jer su što se igre tiče istovremeni)
Rezerve ulaze u drugom krugu, bilo napadačeve bilo obrambene. U četvrtom krugu napadačevi blokovi automatski okidaju povlačenje. Što će reći, u bici će defender bacati max 4 a attacker max 3 puta po bloku (jer, u zadnjem krugu attacker retreats)
I zadnje u krugovima - u prvom krugu nema povlačenja.
Inače nikad ne bi ubio nijednog lidera jer su oni svi A ili B - prvo mu sašiješ vojsku, on se prvo bori pa pobegne s čime može, potez nakon sašiješ i njega (ako nije ostavio neku kartu za galantno podvlačenje repa i šmug).
<q>šta ako preživi tu bitku na strani cezara, a pompej i dalje ima vojsku u alexandriji, čiji je onda njezin blok?</q>
Cezarov, sve do zime. Kad dođe zima automatski odlazi u Alexandriju, i postaje Pompejev (kako si rekao, kuja prevrtljiva
)
Da.
<q> ili gradu udaljenom dva spacea</q>
Nope. Jedinica se ili miče dva ili miče max jedan i bori. Mogao bi zvat rezervu sa udaljenosti 2 sa quick march ili kak se već zove kartica sa +1 move, ali to je sad već nešto drugo.
Ajde ukratko o bici:
nakon što su svi movementi gotovi, svaki osporeni teritorij mora biti razriješen bitkom.
Bitka se vrti u 4 kruga, jedinicu po jedinicu, po redu inicijative ABCD, u istom redu inicijative defender prvi.
Kad jedinica dođe na red, može se boriti ili povući. Može i ne raditi ništa, no to još čekam da vidim.
Jedinice iste strane (Cezar, Pompej) i iste inicijative idu proizvoljnim redom. Pogledaju se sve zagužvane jedinice (pazi na rezerve, one se gledaju tek u drugom krugu) i okidaju se _jedna po jedna_ ovim redom: defA, attA, defB, defB, attC, defC, attD, defD. Pri čemu je svaka defA, attA itd ime skupine, unutar kojih su jedinice ekvivalentne i smatra se da im je akcija istovremena (pa ti ostaje kako se u tom trenutku osjećaš hoćeš li pucati prvo npr A auxiliju ili A Cezara, jer su što se igre tiče istovremeni)
Rezerve ulaze u drugom krugu, bilo napadačeve bilo obrambene. U četvrtom krugu napadačevi blokovi automatski okidaju povlačenje. Što će reći, u bici će defender bacati max 4 a attacker max 3 puta po bloku (jer, u zadnjem krugu attacker retreats)
I zadnje u krugovima - u prvom krugu nema povlačenja.
Inače nikad ne bi ubio nijednog lidera jer su oni svi A ili B - prvo mu sašiješ vojsku, on se prvo bori pa pobegne s čime može, potez nakon sašiješ i njega (ako nije ostavio neku kartu za galantno podvlačenje repa i šmug).
<q>šta ako preživi tu bitku na strani cezara, a pompej i dalje ima vojsku u alexandriji, čiji je onda njezin blok?</q>
Cezarov, sve do zime. Kad dođe zima automatski odlazi u Alexandriju, i postaje Pompejev (kako si rekao, kuja prevrtljiva

- stoka
- Reactions:
- Postovi: 786
- Pridružen/a: 09 pro 2014, 19:17
- Ima zahvala: 731 put
- pohvaljen: 545 puta
- Kontakt:
Re: Preporuka ratne igre za pocetnika
da, da, nakon dva pomaka nema bitke, preiscrpljeni su...ovo attD šta si napisa prije defD je pretpostavljam lapsus...vidiš, nisan skužija ni ovo da napad ne ispaljuje hitac u četvrtom krugu bitke, vrag zna kad bi to skužija, mislija san da se jednostavno nakon regularnog četvrtog kruga bitka završava...praktički za kleopatru bi tribala prevlast bar na dva mora da bi je se kvalitetno iskoristilo, osim ako nisu bitke u sj. africi ili bliskom istoku(bar mi tako izgleda laički gledano)...
- Stips
- Reactions:
- Postovi: 967
- Pridružen/a: 09 kol 2011, 15:34
- Ima zahvala: 615 puta
- pohvaljen: 581 put
Re: Preporuka ratne igre za pocetnika
Da, lapsus.
Kleopatra ti je super za preko mora zauzeti Atenu, Efez, Kretu (ne nosi bod ali proizvodi brodove i jednu od svega nekoliko Pompejevih C3 ili ispražnjeni Antioh (ako prošećeš Scipija i ekipu prema Byzantiumu ili ih prebaciš negdje morem, pa nema nikog doma da proizvede konjicu) - dođe, proizvede nešto bilo što, na winter se vrati kući a proizvedeno ostane.
Kleopatra je sranje u bici, ona je čista okupacijska jedinica.
Btw, pazi na brodogradilišta.
Konkretno, par bitnih stvari na karti:
Rim nije brodogradiliše a Napulj jest.
Tarraco i Narbo nisu, a Carthago Nova i Massilia jesu.
I na Mare Aegeum: Pergamum _nije_ luka.
I kako se to točno dođe _morem_ do Byzantiuma: mora se računati da je i Propontis more.
E sad, o svim divotama koje se mogu naći na mapi (Pogledaj Siciliju, sa slabim cestama; magistralu Cordoba - Burdigala; svu onu nezgodaciju oko Utice), no najbolje da ih solo skužiš. Čak i estetika karte, imena cesta (favorit - Regalis Persica), ma super je karta i kao graf i kao slika...
Ok Sirmium je krivo smješten, trebao bi biti npr Siscia, al ajde, to je zbilja cjepidlačenje...
Par stvari koje je dobro isprintati, najbolje u dve kopije.
1. Popis luka/brodogradilišta
(http://www.columbiagames.com/resources/ ... es-1.1.pdf , 3. str.)
2. Levy locations
( https://boardgamegeek.com/filepage/6247 ... ns-v100pdf )
Na Levy locations, primjeti Cezarove legije u Ancyri (IVC3), Cordobi (IIIC4) i kakva je to konjica u Antiochu (IIIB3), te Pompejevu slabu ali brojnu konjicu u Badiasu (IVB2) te veteranske legije u Antiochu, Ravenni i Crete (sve IIIC3).
Savjet:
uz slona imaj nekaj kaj ima IV energiju, jer prvi udar ide na najjačeg, a puni slon ima IV. Pa odmah pada na II, i više nije čudovište nego nekakvo veliko govedo - gadna ali više ne specijalno razorna konjica.
Dakle konjica Badias je sma po sebi bzvz, kao i auxilia. No i auxilia i konjica idu do IV i pucaju na A odnosno B. Slonek s punom konjicom i auxilijom (koji će popiti 'kaznu') i recimo još nekim liderom (da malo i on doda kockica, kad je također A ili B) može odrediti bitku protiv vojske sastavljene od samih legija (dakle C) već u prvom udaru, a jako je osakatiti ili čak posve istrijebiti već u drugom prije nego uopće stignu pobjeći - bez obzira kaj su te legije možda i cezarove veteranske C3 ili elitna X. legija C4.
Kleopatra ti je super za preko mora zauzeti Atenu, Efez, Kretu (ne nosi bod ali proizvodi brodove i jednu od svega nekoliko Pompejevih C3 ili ispražnjeni Antioh (ako prošećeš Scipija i ekipu prema Byzantiumu ili ih prebaciš negdje morem, pa nema nikog doma da proizvede konjicu) - dođe, proizvede nešto bilo što, na winter se vrati kući a proizvedeno ostane.
Kleopatra je sranje u bici, ona je čista okupacijska jedinica.
Btw, pazi na brodogradilišta.
Konkretno, par bitnih stvari na karti:
Rim nije brodogradiliše a Napulj jest.
Tarraco i Narbo nisu, a Carthago Nova i Massilia jesu.
I na Mare Aegeum: Pergamum _nije_ luka.
I kako se to točno dođe _morem_ do Byzantiuma: mora se računati da je i Propontis more.
E sad, o svim divotama koje se mogu naći na mapi (Pogledaj Siciliju, sa slabim cestama; magistralu Cordoba - Burdigala; svu onu nezgodaciju oko Utice), no najbolje da ih solo skužiš. Čak i estetika karte, imena cesta (favorit - Regalis Persica), ma super je karta i kao graf i kao slika...
Ok Sirmium je krivo smješten, trebao bi biti npr Siscia, al ajde, to je zbilja cjepidlačenje...

Par stvari koje je dobro isprintati, najbolje u dve kopije.
1. Popis luka/brodogradilišta
(http://www.columbiagames.com/resources/ ... es-1.1.pdf , 3. str.)
2. Levy locations
( https://boardgamegeek.com/filepage/6247 ... ns-v100pdf )
Na Levy locations, primjeti Cezarove legije u Ancyri (IVC3), Cordobi (IIIC4) i kakva je to konjica u Antiochu (IIIB3), te Pompejevu slabu ali brojnu konjicu u Badiasu (IVB2) te veteranske legije u Antiochu, Ravenni i Crete (sve IIIC3).
Savjet:
uz slona imaj nekaj kaj ima IV energiju, jer prvi udar ide na najjačeg, a puni slon ima IV. Pa odmah pada na II, i više nije čudovište nego nekakvo veliko govedo - gadna ali više ne specijalno razorna konjica.
Dakle konjica Badias je sma po sebi bzvz, kao i auxilia. No i auxilia i konjica idu do IV i pucaju na A odnosno B. Slonek s punom konjicom i auxilijom (koji će popiti 'kaznu') i recimo još nekim liderom (da malo i on doda kockica, kad je također A ili B) može odrediti bitku protiv vojske sastavljene od samih legija (dakle C) već u prvom udaru, a jako je osakatiti ili čak posve istrijebiti već u drugom prije nego uopće stignu pobjeći - bez obzira kaj su te legije možda i cezarove veteranske C3 ili elitna X. legija C4.
- stoka
- Reactions:
- Postovi: 786
- Pridružen/a: 09 pro 2014, 19:17
- Ima zahvala: 731 put
- pohvaljen: 545 puta
- Kontakt:
Re: Preporuka ratne igre za pocetnika
evo stigla igra prije koji dan...bacili smo tri partije za sada, zadnju nažalost nismo završili...prvi dan bacili dvi partije, prva odma bila gotova, druga u drugom krugu...bija san blago rečeno razočaran...al dobro, računam, uvik prvih par igranja to nije to, bar ne to šta si očekiva, pravila se uče, sporo ide, neke stvari igraš krivo...al me nervirala ona zbijenost blokova, ne znaš koji je grad koji, di ko stoji...dobro, nakon par bitki sam ušemija abcd sistem, samo ih poredaš po redu odma u startu pa je sve puno lakše...pošto san čua da je cezar teži za igrat, ja sam sva tri puta bija cezar, s obzirom na veće wargaming sposobnosti od curinih, a i da joj olakšam ulaz u igru...prvu me partiju satralo odma na početku, složija san neka dva traljava napada, jedan u španjolskoj jedan u italiji, oba su bila satrana u potpunosti, nakon toga se nije dalo bog zna šta učinit, i nakon zime je pompej ima 13 bodova...drugi put san bija nešto pametniji, al san opet prerano napa, doduše samo na jednom frontu, al san svejedno u drugom krugu izgubija...onako na prvu mi se činilo besmislenim napadati, a i povlačenje mi nema smisla, jer neprijatelj svejedno taj krug ispaljuje hitac i tvoja ga postrojba može primit, jel tako?isto tako stalna zavrzlama oko move group-rise lavy- conduct combat, ako sa svima napadaš, u tom gradu iz kojeg si doša ne možeš više dizat naravno(isto tako ne možeš dizat ni u gradu di se odvija bitka, pa makar bija player 2, odnosno branitelj?)...e sad, malo ja razmišlja prije spavanja sinoć o taktikama...i krenem polako, ka maca oko peći, guram napadački jake jedinice na apeninski poluotok, kako bi mogle napadat iz dva smjera, mornarice san isplovija i uspija povezat nekako afriku i marseille (jel se brodovi moraju na zimu vratit u major port il mogu i obični?), i dobijen onu kartu di mogu poslat 6 legija glavnom cestom i napadnem i genue u rim i još jedna pomoćna dođe sa strane i istjeram pompeja iz rima, koji u boju i pogibe...u međuvremenu sam dvi trupe pribacija u afriku, negdi u lbijiu otp, odakle su krenili prema alexandriji, dok je pompej osvaja malu aziju...nekako san uspija dignit par auxilia (ako se ne varam cezar nema ni jednu afričku trupu, šta je malo sjebano ) i istira neprijateljske trupe zajedno sa cleopatrom iz alexandrije...zadnjoj predstavnici ptolomejevića sam ipak poštedio život radi iznimne ljepote...ipak, dogodine se počela lagano spuštat vojska iz antiochie, i
dosta je neozbiljno shvaćena te je nakon teške bitke u kojem su pompejeve trupe imale i dosta sriće teško stečena alexandrija ipak izgubljena...kako san u zimskoj neveri izgubija jednu mornaricu, okanija san se sna o afričkoj supremaciji i napa na španjolsku, istjeravši 4-5 legija iz tarraca i potpuno ih uništivši...istodobno su se vodile ljute borbe na siciliji, i tu se nekih bar 6 legija naguralo na maleni prostor, jednu sam legiju izbacija sa tri svoje, al su onda stigla pompejeva pojačanja, dok sam ja juriša dalje na pirineje, gdje je pompej ima neznatne snage...nažalost, radi nekih razloga morali smo tu prekinit partiju iako bi u iduće dvi godine bilo vjerojatno jako zanimlijvo viditi ko će izvuć konačnu pobjedu...eto, na kraju nakon tri partije ipak pozitivan dojam, mislim da će bit sve bolji, stvarno je laka za naučit, al se ima dosta taktizirat...ne znam kakvu ti taktiku imaš sa cezarom i dal šalješ šta legija na istok, balkan i malu aziju, di misliš da je bolje napravit prvi napad, apenine il pirineje?moram još probat igrat sa pompejem, al mi se čini da je pompej stvarno u dosta velikoj prednosti, bar onako na prvu.
dosta je neozbiljno shvaćena te je nakon teške bitke u kojem su pompejeve trupe imale i dosta sriće teško stečena alexandrija ipak izgubljena...kako san u zimskoj neveri izgubija jednu mornaricu, okanija san se sna o afričkoj supremaciji i napa na španjolsku, istjeravši 4-5 legija iz tarraca i potpuno ih uništivši...istodobno su se vodile ljute borbe na siciliji, i tu se nekih bar 6 legija naguralo na maleni prostor, jednu sam legiju izbacija sa tri svoje, al su onda stigla pompejeva pojačanja, dok sam ja juriša dalje na pirineje, gdje je pompej ima neznatne snage...nažalost, radi nekih razloga morali smo tu prekinit partiju iako bi u iduće dvi godine bilo vjerojatno jako zanimlijvo viditi ko će izvuć konačnu pobjedu...eto, na kraju nakon tri partije ipak pozitivan dojam, mislim da će bit sve bolji, stvarno je laka za naučit, al se ima dosta taktizirat...ne znam kakvu ti taktiku imaš sa cezarom i dal šalješ šta legija na istok, balkan i malu aziju, di misliš da je bolje napravit prvi napad, apenine il pirineje?moram još probat igrat sa pompejem, al mi se čini da je pompej stvarno u dosta velikoj prednosti, bar onako na prvu.
- stoka
- Reactions:
- Postovi: 786
- Pridružen/a: 09 pro 2014, 19:17
- Ima zahvala: 731 put
- pohvaljen: 545 puta
- Kontakt:
Re: Preporuka ratne igre za pocetnika
jel bacio ko oko na potencijalne nove hitove?
https://boardgamegeek.com/boardgame/132018/churchill
https://boardgamegeek.com/boardgame/130 ... nd-tragedy
baš sam nekidan ubra, obe izgledaju zanimljivo, gmt produkcija, prvi dojmovi su dobri, mislim da bi barem jedna od njih mogla postati hit, za churchilla sam zapravo gotovo siguran, već sad je gotovo u top 300, spajanje političke i ratne tematike,
upravljanje ljudima u kabinetu...triumph and tragedy isto, počinje već 1935, svi u miru, moguća pobjeda samo kroz ekonomiju, razni savezi, privlačenje minornih snaga u svoj tabor...
uglavnom, biće zanimljivo vidjeti daljnji napredak ovih igara, mislim da će se bar jedna ugnijezditi dosta visoko.
https://boardgamegeek.com/boardgame/132018/churchill
https://boardgamegeek.com/boardgame/130 ... nd-tragedy
baš sam nekidan ubra, obe izgledaju zanimljivo, gmt produkcija, prvi dojmovi su dobri, mislim da bi barem jedna od njih mogla postati hit, za churchilla sam zapravo gotovo siguran, već sad je gotovo u top 300, spajanje političke i ratne tematike,
upravljanje ljudima u kabinetu...triumph and tragedy isto, počinje već 1935, svi u miru, moguća pobjeda samo kroz ekonomiju, razni savezi, privlačenje minornih snaga u svoj tabor...
uglavnom, biće zanimljivo vidjeti daljnji napredak ovih igara, mislim da će se bar jedna ugnijezditi dosta visoko.
- Igor
- Reactions:
- Postovi: 446
- Pridružen/a: 08 vel 2014, 15:27
- Lokacija: Zagreb
- Ima zahvala: 196 puta
- pohvaljen: 402 puta
- Kontakt:
Re: Preporuka ratne igre za pocetnika
Churchil zasigurno ide u prvih 50,tu je još i Gathering Storm....a svima je zajednička paprena cijena.
- Ovi su korisnici zahvalili autoru Igor za post:
- ninomili005
17.47 C. KAMIKAZES ATTACK ALONE....
- stoka
- Reactions:
- Postovi: 786
- Pridružen/a: 09 pro 2014, 19:17
- Ima zahvala: 731 put
- pohvaljen: 545 puta
- Kontakt:
Re: Preporuka ratne igre za pocetnika
da, oko 90 dolara ove dvi, al ima dosta komponenti, spominje se oko 200 blokova, kad se sitin kolika je cijena za cezarovih 60 blokova, ovo ni ne zvuči tako strašno...s tim da koliko vidim ih još nema u philiberta i drugim shopovima, samo u gmt-a, pa možda cijena i padne kroz koju godinu...