
Terraforming Mars
-
- Reactions:
- Postovi: 2524
- Pridružen/a: 09 vel 2015, 13:55
- Lokacija: Zagreb - Rakovica
- Ima zahvala: 2069 puta
- pohvaljen: 1353 puta
- Kontakt:
Re: Terraforming Mars
Auf, mi smo to zaboravili u obje partije, nije da bi značajno promijenilo stvari, ali ipak. 

- dlakar
- Reactions:
- Postovi: 842
- Pridružen/a: 22 vel 2016, 16:46
- Ima zahvala: 677 puta
- pohvaljen: 664 puta
- Kontakt:
Re: Terraforming Mars
Terirjer = teški AP-ovac 

For a while, I thought of myself as an atheist until I realized it was a belief, too.
- dlakar
- Reactions:
- Postovi: 842
- Pridružen/a: 22 vel 2016, 16:46
- Ima zahvala: 677 puta
- pohvaljen: 664 puta
- Kontakt:
Re: Terraforming Mars
Meni je baš žao što sam izradio TM pa propuštam ekspanzije. Mada mi ne igramo to toliko pa vjerojatno nebi ni došle do izražaja....al sve ovo zanimljivo zvuči.
For a while, I thought of myself as an atheist until I realized it was a belief, too.
- dendarii42
- Reactions:
- Postovi: 703
- Pridružen/a: 24 sij 2018, 13:37
- Ima zahvala: 816 puta
- pohvaljen: 678 puta
- Kontakt:
Re: Terraforming Mars
Ja te unatoč tome nesebično potičem da izradiš Turmoil.dlakar je napisao/la: 11 stu 2019, 13:04 Meni je baš žao što sam izradio TM pa propuštam ekspanzije. Mada mi ne igramo to toliko pa vjerojatno nebi ni došle do izražaja....al sve ovo zanimljivo zvuči.
Za dobrobit skupine.
- Ovi su korisnici zahvalili autoru dendarii42 za post:
- dlakar
- Gordan
- Reactions:
- Postovi: 862
- Pridružen/a: 22 tra 2011, 15:04
- Lokacija: Split
- Ima zahvala: 356 puta
- pohvaljen: 713 puta
- Kontakt:
Re: Terraforming Mars
Mislim da sam ti demonstrirao onaj put kad smo igrali

Tipa ne propuštamo priliku za skupit gratis ocean za 0 stupnjeva ili temp za 8% kisika. Odugovlačimo s akcijama (jedna po krugu) kad se čeka nešto takvo ili važe hoće li bit kraj partije (a sad povremeno i po pitanju stavljanja zastupnika), lupamo jedni po drugima čim kod možemo (biljke!) i tako to..
Sinoć odigrali još jednu (opet preko 5 sati, s puš pauzama



Generalno nam se ne sviđa novi random element u igri (eventi) iako ovaj put nije bilo izrazitih žrtava ili dobitnika po tom pitanju.
Ne kažem da je eksp loša, dapače, (nama) totalno mijenja igru i zahtijeva nov način razmišljanja šta mi je načelno plus. Ali koliko za sad mogu zaključit, igranje Turmoila je teški struggle, bijeda i koprcanje, a to mi se stvanro ne da imat stalno. Preferiramo bogatstvo opcija i enginea koje daju Mars i prethodne ekspanzije.

- Gordan
- Reactions:
- Postovi: 862
- Pridružen/a: 22 tra 2011, 15:04
- Lokacija: Split
- Ima zahvala: 356 puta
- pohvaljen: 713 puta
- Kontakt:
Re: Terraforming Mars
Da se nadovežem na posljednju rečenicu iz gornjeg posta.
Sinoć smo se odlučili malo eksperimentirat.
Double Mars
mislim da smo igrali oko 7 ipo sati. Posljednja tri kruga su trajala vjerojatno 4 sata, s tim da je jedan igrač od toga igrao možda ukupno 20-30 minuta. Sve skupa se činilo dosta balansirano i smišljeno, naravno da smo svi bili dosta jaki, baš onaj pravi, lipi Mars s obiljem svega, a čak smo uspjeli i potrošit špil pa smo i dobar dio discarda reciklirali (svakakvog se blaga tu našlo). Mapu smo poprilično prepunili, mislim da je ostalo mjesto za eventualno jedan grad i još 5-10 šuma. Doduše, imali smo Ecoline u igri pa je to dosta utjecalo.
U retrospektivi (nakon ipak samo jedne partije), Polyphemos mi se ne čini toliko loš, dapače, tih ekstra 2M€ po karti bi bilo lakše podnijet, čak i da igra potraje koju generaciju duže. S druge strane, i dalje mi se čini da bi Terralabs bio dosta jak. Za Philares i Arcadian nisam siguran..
Nitko nije izvukao neku kombinaciju korporacija koja bi bila uber onako na prvu, samo jedan igrač je imao produkciju love 10+ u prvom krugu i to zahvaljujući Business empire Prelude karti.
Mining Guild + Factorum je bila vjerojatno najneimpresivnija kombinacija, popraćena s jednako neimpresivnim Prelude kartama. Ipak, do kraja je igračica izgradila ozbiljan engine, card drawing, ukupni popusti od -9 na space karte, a 3-5 na ostale, money production oko 65. Oko 35 bodova na kartama i 10ak na životinjama. Na mapi slabo, možda 10ak boova sve skupa. Planner milestone i Industrialist award, druga mjesta na Thermalistu i Space Barronu.
130 bodova
Ecoline + Inventrix ne zvuči toliko jako na prvu, ali kad su uslijedile Prelude karte Early Settlement (plant prod. i grad) i Experimental Forest (šuma i dvije karte s plant tagom) i kad je izvukao Arctic Algae svi smo se uhvatili za glavu. Još je pomoću Inventrixa uspio u prvom ili drugom krugu odigrat neku kartu za produkciju biljaka koja traži višu temperaturu. Iako smo od samog početka bombardirali iz svih oružja i skinuli preko 30 biljaka, raširio se ko đubre po ledini i zapasao čitavi ekvator na Elysium mapi te manji dio gornjeg lijevog kuta na Hellas. No, nije uspio odmaglit na TR tracku, nego smo praktički čitavu partiju bili svi u vlakiću. Iako je na kraju skupio nekih 28 šuma i oko 35 bodova za gradove, nedostatak produkcije love i izvora karata je učinio svoje. Naravno, kad su se ostali konsolidirali počeli su trpat gradove i bogatit se na njegovim šumama ili mu jednostavno oduzimat prostor za širenje. Ipak, odlično je iskoristio M&A ponudu i uzeo Gardenera, Ecologista, Landlorda, Cultivatora i Desert Settlera. Nije stigao do Mayora jer su se pokupili drugi milestoni prije.
131 bod
Saturn Systems + Terractor jer zašto ne imat 800 novaca od starta.
Još Allied Banks prelude (druge se ne sjećam) za najimpresivniji setup od svih. U igri svaštarenje, biznis s floaterima, dosta peglanja gradova i otimačine prostora (i šuma) Ecolineu, money production preko 60, titan oko 5. Tactician milestone i za dlaku izgubljena druga mjesta na Landlordu i Cultivatoru. Svejedno dosta bodova na mapi, solidno na kartama, svuda po nešto.
137 bodova
Point Luna + Cheung Shing Mars, dvije dosta solidne korporacije, ali bez nekog vidljivog comboa. IO Research Outpost (titan produkcija, i potrebni science tag) i Business Empire (6M€ produkcije, -6M€) Prelude. U prvoj ruci odigran Protected Valley koji je omogućio Specialist milestone i Mining Colony taman za treću koloniju na Tritonu (bome se svaki krug radio trade za 4 titana kao prvu akciju). Do kraja money production 60, titan 6, popusti na sve karte 3, na space još 2. Zadnja 3-4 kruga koristio blagodati Orbital Cleanup karte (kao akciju dobij 1M€ za svaki science tag koji imaš) i Martian Rails (M€ za svaki grad na Marsu, a do kraja ih je bilo 26). Dosta dobar card drawing engine, predzadnji krug odigran Standard Technology koji se itekako isplatio jer je, u nedostatku plant productiona, spustio "na mišiće" gomilu gradova i šuma. Na kraju Diversifier i Specialist milestones, Space Barron i Thermalist awards te druga mjesta na Landlordu, Cultivatoru, Desert Settleru i Industrialistu, dosta bodova na mapi (očito), 10 ak na životinjama i 36 na kartama.
156 bodova
Da ne traje vječno, rekao bih da ćemo opet probat, ali ovako ne znam baš.
Jadan Ecoline je zadnji par generacija ležao na kauču. Stavio bi 5-6 šuma i onda čekao ostale koji su imali po 50 akcija i karata za odigrat.
Bojim se da je u ovakvim situacijama neminovno da će se nekome puno bolje/lošije posložit kombinacije od drugih pa da će bit patnja od nekoliko sati.
Sad kad vidim koliko sam toga nadrobio, nadam se da će bit nešto komentara i diskusije, da ne bude uzalud.
BTW, ako ne znate karte po nazivima (kao ja), možete pratit ovdje: https://ssimeonoff.github.io/cards-list
Sinoć smo se odlučili malo eksperimentirat.
Double Mars
- Igra se na dvije mape (konkretno, Hellas i Elysium), sve globalne parametre treba dovesti do kraja.
- Jedan efekt ne može dizati parametre na dvije strane (npr. Daimos down se mora cijeli realizirati na jednoj mapi).
- Za potrebe karata koje imaju min/max uvjet, uzima se srednja vrijednost (ako je na jednoj mapi 6 oceana, a na drugoj 3, računa se kao da je spušteno 4.5 oceana).
- Na svakoj mapi se može fundati po 3 milestonea i 3 awarda. Za potrebe cijene awarda se svaka mapa gleda za sebe. Sadržaj milestonea i awarda se gleda na obje mape (dakle Landlord, Gardener, Mayor, Estate Dealer se računaju svuda). Iznimka su map-specific stvari - Polar Explorer i Desert Ssettler. Mi koristimo randomizer za M&A tako da je bilo i onih s Tharsis mape.
- Svaki igrač dobije 4 korporacije na izbor i bira dvije. Obje korporacije se realiziraju potpuno (dakle, dobije se sve produkcije, početne resurse i primjenjuju svi efekti.
- U startu smo uklonili sljedeće korporacije:
- Polyphemos - smatrali smo da je preslaba jer će se efekt jakih produkcija i početnih resursa dijelom izgubit, a očekivali smo oko 2 generacije dužu partiju pa bi 5 M€ za kartu bio preveliki uteg.
- Lakefront Resorts - prejaka, dobila bi ukupno 18 produkcije love i gomilu polja za uzimanje većih placement bonusa.
- Terralabs - prejaka. Suprotno od Polyphema, balansirajući faktor nemanja startnih resursa i smanjenog TR-a bi poprilično ublažen drugom korporacijom i 1 M€ za kartu nam se činio prejak efekt za očekivano dužu partiju.
- Pristar - preslaba, praktički neigriva. U igri s dvostrukim brojem gobalnih parametara, igranje bez podizanja TRa je praktički samoubojstvo.
- Mons Insurance - preslaba jer nam se efekt smanjivanja tuđih produkcija činio malo minoriziran, a računali smo i da će se odigrat sve take that karte. (Nisam bio baš sklon ovom zaključku, ali su me nadglasali.)
- Philares - preslaba zbog širokog prostora na dvije mape koje olakšava izbjegavanje, barem do pred kraj partije.
- Arcadian Communities - preslaba, slično kao s Philaresom.

U retrospektivi (nakon ipak samo jedne partije), Polyphemos mi se ne čini toliko loš, dapače, tih ekstra 2M€ po karti bi bilo lakše podnijet, čak i da igra potraje koju generaciju duže. S druge strane, i dalje mi se čini da bi Terralabs bio dosta jak. Za Philares i Arcadian nisam siguran..
Nitko nije izvukao neku kombinaciju korporacija koja bi bila uber onako na prvu, samo jedan igrač je imao produkciju love 10+ u prvom krugu i to zahvaljujući Business empire Prelude karti.
Mining Guild + Factorum je bila vjerojatno najneimpresivnija kombinacija, popraćena s jednako neimpresivnim Prelude kartama. Ipak, do kraja je igračica izgradila ozbiljan engine, card drawing, ukupni popusti od -9 na space karte, a 3-5 na ostale, money production oko 65. Oko 35 bodova na kartama i 10ak na životinjama. Na mapi slabo, možda 10ak boova sve skupa. Planner milestone i Industrialist award, druga mjesta na Thermalistu i Space Barronu.
130 bodova
Ecoline + Inventrix ne zvuči toliko jako na prvu, ali kad su uslijedile Prelude karte Early Settlement (plant prod. i grad) i Experimental Forest (šuma i dvije karte s plant tagom) i kad je izvukao Arctic Algae svi smo se uhvatili za glavu. Još je pomoću Inventrixa uspio u prvom ili drugom krugu odigrat neku kartu za produkciju biljaka koja traži višu temperaturu. Iako smo od samog početka bombardirali iz svih oružja i skinuli preko 30 biljaka, raširio se ko đubre po ledini i zapasao čitavi ekvator na Elysium mapi te manji dio gornjeg lijevog kuta na Hellas. No, nije uspio odmaglit na TR tracku, nego smo praktički čitavu partiju bili svi u vlakiću. Iako je na kraju skupio nekih 28 šuma i oko 35 bodova za gradove, nedostatak produkcije love i izvora karata je učinio svoje. Naravno, kad su se ostali konsolidirali počeli su trpat gradove i bogatit se na njegovim šumama ili mu jednostavno oduzimat prostor za širenje. Ipak, odlično je iskoristio M&A ponudu i uzeo Gardenera, Ecologista, Landlorda, Cultivatora i Desert Settlera. Nije stigao do Mayora jer su se pokupili drugi milestoni prije.
131 bod
Saturn Systems + Terractor jer zašto ne imat 800 novaca od starta.

137 bodova
Point Luna + Cheung Shing Mars, dvije dosta solidne korporacije, ali bez nekog vidljivog comboa. IO Research Outpost (titan produkcija, i potrebni science tag) i Business Empire (6M€ produkcije, -6M€) Prelude. U prvoj ruci odigran Protected Valley koji je omogućio Specialist milestone i Mining Colony taman za treću koloniju na Tritonu (bome se svaki krug radio trade za 4 titana kao prvu akciju). Do kraja money production 60, titan 6, popusti na sve karte 3, na space još 2. Zadnja 3-4 kruga koristio blagodati Orbital Cleanup karte (kao akciju dobij 1M€ za svaki science tag koji imaš) i Martian Rails (M€ za svaki grad na Marsu, a do kraja ih je bilo 26). Dosta dobar card drawing engine, predzadnji krug odigran Standard Technology koji se itekako isplatio jer je, u nedostatku plant productiona, spustio "na mišiće" gomilu gradova i šuma. Na kraju Diversifier i Specialist milestones, Space Barron i Thermalist awards te druga mjesta na Landlordu, Cultivatoru, Desert Settleru i Industrialistu, dosta bodova na mapi (očito), 10 ak na životinjama i 36 na kartama.
156 bodova
Da ne traje vječno, rekao bih da ćemo opet probat, ali ovako ne znam baš.

Bojim se da je u ovakvim situacijama neminovno da će se nekome puno bolje/lošije posložit kombinacije od drugih pa da će bit patnja od nekoliko sati.
Sad kad vidim koliko sam toga nadrobio, nadam se da će bit nešto komentara i diskusije, da ne bude uzalud.


BTW, ako ne znate karte po nazivima (kao ja), možete pratit ovdje: https://ssimeonoff.github.io/cards-list
- marge
- Reactions:
- Postovi: 859
- Pridružen/a: 16 stu 2012, 20:26
- Ima zahvala: 285 puta
- pohvaljen: 775 puta
- Kontakt:
Re: Terraforming Mars
hmm @Bolindus, mi smo očito zaboraviliPapaver je napisao/la: 11 stu 2019, 12:43 P.S. - Ne zaboravite da na kraju igre dobijete jedan bod za svakog leadera i chairmana, mi skoro jesmo.![]()

- marge
- Reactions:
- Postovi: 859
- Pridružen/a: 16 stu 2012, 20:26
- Ima zahvala: 285 puta
- pohvaljen: 775 puta
- Kontakt:
Re: Terraforming Mars
ali evente vidiš tri generacije unaprijed, s tim da njihov utjecaj zna biti i pozitivan, a ne samo negativan.. meni su tu više "random" politički dogovori, ali opet politika i je takva.. i kak je netko već spomenul, puno je bolnije kad ti netko "random" odigranom kartom uništi biljke nego utjecaj evenata za koje točno znaš kad budu došli na red..Gordan je napisao/la: 11 stu 2019, 15:42Generalno nam se ne sviđa novi random element u igri (eventi)
- Gordan
- Reactions:
- Postovi: 862
- Pridružen/a: 22 tra 2011, 15:04
- Lokacija: Split
- Ima zahvala: 356 puta
- pohvaljen: 713 puta
- Kontakt:
Re: Terraforming Mars
Kad igraš Heliona i tri kruga unaprijed znaš da ćeš ostat bez svog heata koji si taman uspio napumpat (i, da stvar bude gora, imaš taman u rukama još karata s produkcijom), kako ti točno ta informacija pomaže? Tri kruga unaprijed znaš da si gotov, baš sjajno. (Dogodilo nam se u prvoj partiji.)
Kad ćeš za tri kruga izgubit 4M€ po gradu, a ti ih već imaš 3-4 i trebaš ih spustit još jer je borba za mapu u jeku ili ti treba ta produkcija titana/love na karti s kojom dolazi grad, kako ti točno pomaže šta znaš unaprijed? Da, potrudit ćeš se dić influence, ali nisi jedini s tim planom, a onda to znači da ćeš morat potrošit još više para za se izborit za Chairmana / Leadera.
Jest, u načelu, ima i dobrih i loših, jest u načelu pogađa svih i da u načelu "šara". Al u praksi, može se lako dogodit da tri puta drastično okrpi tebe, a onda još nagradi svih osim tebe.
Slažem se da su biljke iritantne. Sad je došlo još puno iritantnih momenata.
Kad ćeš za tri kruga izgubit 4M€ po gradu, a ti ih već imaš 3-4 i trebaš ih spustit još jer je borba za mapu u jeku ili ti treba ta produkcija titana/love na karti s kojom dolazi grad, kako ti točno pomaže šta znaš unaprijed? Da, potrudit ćeš se dić influence, ali nisi jedini s tim planom, a onda to znači da ćeš morat potrošit još više para za se izborit za Chairmana / Leadera.
Jest, u načelu, ima i dobrih i loših, jest u načelu pogađa svih i da u načelu "šara". Al u praksi, može se lako dogodit da tri puta drastično okrpi tebe, a onda još nagradi svih osim tebe.
Slažem se da su biljke iritantne. Sad je došlo još puno iritantnih momenata.
- marge
- Reactions:
- Postovi: 859
- Pridružen/a: 16 stu 2012, 20:26
- Ima zahvala: 285 puta
- pohvaljen: 775 puta
- Kontakt:
Re: Terraforming Mars
nedao bog većeg zla, izgubiš "malo" heata (pa ne gubiš produkciju); a kaj dok s druge strane komunjare ti daju da dobiješ taj isti heat, znači ako je u istom krugu onda praktički poništiš efekt eventa, a ako nije u istom krugu onda to helionu daje "malu" prednost.. po meni su karte i dalje puno jače oružje, znači zamisli da si ecoline i netko ti kartom skine produkciju biljaka za dva, a drugi netko još za jedan, sve u istom krugu.. pa nećeš valjda plakat, igraš dalje.. uglavnom svaka korporacija ima svoje mane i prednosti i sve je stvar trenutka, možeš dobiti odličnu kartu baš kad ti treba, a možeš i cijeli gejm ne dobit neku od onih koje bi ti baš super sjele.. no dobro, ako ti te neke stvari u igri smetaju, onda promjeniš igru, meni se npr. sad baš umjesto marsa igra through the ages 
