Kako sam osobno ja, kao tata dvojice mališana veliki pobornik igranja društvenih igara za stolom umjesto na računalu iz razloga koje ću navesti, te automatski negativno reagiram na igranje računalnih (a posebno krvavih i nasiljem nabijenih igara), zanima me i vaše mišljenje u vezi ove problematike.
Po nekakvom mojem stavu društvene igre imaju puno pozitivniji kontekst od računalnih iz slijedećih razloga:
- Desocijalizacija: Koliko god su računalne igre danas umrežene, one su i dalje asocijalne. JEDNO dijete/čovjek igra se za ekranom, dok drugi ili gledaju ili ih uopće fizički nema pored osobe koja se igra. Za kvalitetnu socijalizaciju potreban je potpun dožvljaj neke osobe, a on se jedino može ostvariti fizičkim kontaktom (komunikaciju ne čini samo tastatura i miš, nego zapravo baš suprotno, kompletna gestikulacija tijela, audio-vizuelni dodir, pa čak i miris, naglasak i sl.)
- Potpuni stranci: To što igrač misli da je na drugom kraju žice živa osoba uopće ne mora biti tako, a i pitanje je tko je i kakva je ta osoba tamo. Puno se lakše skrivamo iza tastature, nego preko stola. Svoje ponašanje i namjere puno teže skrivamo u fizičkom kontaktu nego preko žice.
- Virtualni svijet: Po meni možda i najopasnija(najgora stvar koju neka video igra može potaknuti kod pojedinaca. Naime, predugo igranje, odnosno zadržavanje u virtualnom svijetu može i te kako potaknuti agresivnost igrača (nemojte me demantirati jer sam osobno svjedok toga kod vlastitog sina
). Današnje video igre prepune su krvavih i nasilnih scena. Roditelji uopće ne paze niti znaju što im djeca igraju. Ovakve scene često puta znaju biti toliko realne da su jednostavno preteške za mentalno svaldavanje kod djece i proizvode svojevrsni šok. Ne može me netko uvjeriti da je normalno kad dijete gleda scenu gdje čekičem komada svog protivnika, a krv i komadi tijela štrcaju i lete po sobi. Takve realne scene duboko se usjecaju u podsvjest i dijete/igrač NE MOŽE regulirati dozu te strahote koju sam može podnjeti. Za razliku od npr. društvenih ratnih igara u kojima igrač zapravo sam regulira i zamišlja dozu nekakve strahote koja se u igri zbiva.
Također, zbog istih tih gore navedenih natuknica mišljenja sam da ovakve nasiljem nabijene FPS računalne igre i te kako mogu biti okidači negativnog ponašanja pojedinaca. Naravno, ne nužne i dovoljne, ali svakako kao svojevrsni katalizatori takvog ponašanja.
Eto, ja sam svoje rekao, a nadam se da i ostatak društva ima nešto za reći?
